Eliberare prin …capturare


Ieri mă uitam cu tristețe la liliacul meu. Nu m-am îndurat să rup prea multe flori și acum îl vedeam pe cel alb, care este mai tinerel, cu crengile de-a dreptul împovărate de florile care au inceput să arate trist. M-am gindit că aș putea să-l curăț. Citisem undeva că este bine ca florile să fie rupte cît mai din scurt pentru a nu compromite înflorirea viitoare. Am ținut cont și cu drag m-am pus pe treaba. Vorbeam încetișor cu el și-i mulțumeam pentru câtă încântare mi-a dăruit. Tot tăinuind acolo cu el nici nu știu cînd a trecut timpul și m-am trezit că am la picioare un adevărat covor de flori.

Și acum?! Incă palpitau de frumusețe chiar dacă pete maronii apăruseră pe ici pe colo. Cum să le arunc?
Mi-am adus aminte ca se pot pune flori la macerat în ulei în scopuri medicinale și cu aceasta ocazie, dacă florile sunt aromate mirosul lor este preluat de către uleiul respectiv.

Haț! Cred că știți ce a urmat, am purces la capturat!

Adică am cules toate floricele care erau în bună stare și le-am pus într-un borcan cu uleiul de măsline care aștepta cuminte următoarea șarjă de săpun. Am pus o farfurioară de sticlă deasupra, am plasat borcanul în cămară și voi încerca să nu uit de el. Cam peste 2 săptămâni voi filtra uleiul și îl voi folosi.

Azi dimineață mi-am aruncat un ochi să văd cum stă treaba și mi-am băgat nasul în borcan. Cred că este de bine.

Toate bune!

Lasă un răspuns

