Bitter sweet


Cum spuneam in postul anterior am avut ceva clipe amare zilele trecute. Am picat la proba practica a examenului pentru obtinerea permisului auto. Absolut justificat dar greu de digerat. Ar fi de povestit dar nu-mi vine inca. Nu am facut prostii mari dar s-a vazut nesiguranta si examinatorul mi-a zis: As putea sa va las eu sa mergeti maine singura de-aici pana in Pantelimon? …Ma rog, treaca…

Ce sa fac eu, ce sa fac pentru a ma alina…?!?
In primul rand am tras un somn adanc si reparator in mijlocul zilei. Mi-am revenit un pic.

A doua zi soriceii rontaiau in continuare prin sufletelul meu. Si-atunci… am facut al treilea sapun din rastimpul de aproximativ o luna de cand l-am facut pe primul. Dupa avertizarea celor indreptatiti sa faca aprecieri si prognosticuri cred ca ma tin bine stiut fiind ca aceasta activitate da dependenta.

Sapunul nu este nici de data aceasta spectaculos din nici un punct de vedere. Va fi bun si va fi de casa. Miroase a levantica pentru ca altceva nu ma intereseaza deocamdata. Am facut o cantitate mai mare de data aceasta folosind 1500g de uleiuri si l-am taiat in bucati mai mari.
De data aceasta sapunul meu va avea si nume: Bitter sweet. De ce bitter sweet?

* amar datorita clipelor amare in care l-am gindit si zamislit dar si pentru ca uleiul de masline, un ulei foarte bun calitativ si aromat cu rosmarin, era amarui si dur la gust (de asta l-am si sacrificat pentru sapun, nu l-am agreat pentru consum).
* dulce pentru ca activitatea m-a alinat, ingredientul folosit pentru marirea capacitatii de spumare a fost… pelteaua de gutui

In romaneste spunem dulce amarui dar ordinea dorita de mine era inversa pentru ca asa devenea starea mea de spirit. Traducatorul online mi-a facut o surpriza placuta punand cuvintele in ordinea dorita.

Deocamdata seamana cu clasicul sapun de rufe dar pe masura ce procesul de saponificare se desavarseste se deschide la culoare.

Aspecte amuzante, pozitive ar fi ca:

* am invins un „prieten fals” din engleza si m-am amuzat cand mi-am dat seama ca uleiul „castor oil” nu este de castor ci de ricin, ca urmare l-am identificat prin tabelele cu proprietati ale uleiurilor si l-am folosit

* am taiat sapunul cu instrumentul nou achizitionat, un spaclu lat cat dimensiunea maxima a formei in care fac sapunul; foarte util si eficient

* am uitat sa pun zaharul, adaos simplu si la indemana pentru marirea spumarii dar m-am corijat la timp si l-am inlocuit cu peltea de gutui, chestie care ma amuza si care ma va incanta cand voi folosi sapunul

* toata actiunea s-a desfasurat foarte rapid, ordonat si cu adevarat relaxant, mixerul meu obisnuit dar cu suport m-a servit si de data aceasta cu credinta drept urmare data viitoare il voi poza si pe el.

4 gânduri despre &8222;Bitter sweet&8221;

  1. Nu există eşecuri, există experienţe!
    Şi da, e cât se poate de terapeutic ca în asemenea situaţii să faci ceva plăcut, care să-ţi abată atenţia de la şoriceii ronţăitori. 🙂
    Foarte sugestivă denumirea săpunului, cred că ai reuşit să cuprinzi în ea starea de spirit.

    Apreciază

Lasă un răspuns

