Joi, 27 august, 2015 – Fir-aş…să fiu! Oare să mă predau?


Rare sunt persoanele care sunt foarte bine reglate şi se simt în sinea lor fix aşa cum arată de fapt, mai exact la care vârsta interioară este aceeaşi cu cea cronologică.

Eu nu fac parte dintre rarităţi aşa că mă descurc şi eu cum pot de la caz la caz.

De regulă, fie că ţopăi şi mă dau sprinţară când cei din faţa mea m-ar îngropa deja, fie că nici nu-mi mai trece prin cap ceea ce alţii încă ar aştepta de la mine, mă redresez rapid şi merg mai departe cu zâmbetul în suflet ba chiar şi pe faţă, puţin îmi pasă de ceea ce ar putea zice unul sau altul (asta dacă sunt sigură că nu m-am arătat demnă de legat).

Ziua de astăzi mi-a dat însă o lovitură „la gioale” de toată frumuseţea.

Nu Vladică, nu Opincă (pe ei nu i-aş fi băgat în seamă) ci ŞTIINŢA dom’le, ŞTIINŢA m-a făcut „învechită”, anacronică, rămasă-n urmă, BĂTRÂNĂ. Dom’le pentru mine ridurile sunt un vax dar aşa cevaaaa NU POT INDURA. Să mă explic:

Vorbeam azi cu nepotul meu despre planete. Le construia din plastilină. Hai să le trecem în revistă, Saturn, Venus etc, etc. şi aflu că Pluton nu. Il pomenesc eu şi pe Pluton. El zice nuuu, Pluto este personaj nu este planetă. Pluton măi zic eu. Nu există Pluton spune el, există doar Pluto.

Să n-o mai lungesc.  Pluto(n) există şi în astronomie dar nu mai este considerată planetă din 2006 iar Pluton a fost într-adevăr numele  ei dar …mai în vechime. Aşa că matusalemică Doamnă…

Ei na! Şi ce, o să mă deprim eu tocmai acum când, de fapt, trebuie să mă bucur din plin că nu sunt adepta operaţiilor estetice care te fac din mausoleu liceu că uite, te „ciopleşte” cu măiestrie vreun Înger Mişel care vinde vise cu bani grei şi te face să te crezi de opşpe primaveri şi-ţi iese pe gură porumbelul care arată că eşti de pe vremea când Pluto era considerată planetă şi era numită Pluton.

Bine, de predat nu mă predau eu dar un ghimpe tot zgârâie încetişor la geamul sufletului meu: Doamne ce învechită sunt! Auzi, să-I zic eu lui PLUTO Pluton şi să mai şi susţin că este planetă.

Mă scoate din stare  Goya cel Mare cu litografia sa „AUN APRENDO” = învăţ mereu / încă învăţ.

3 gânduri despre &8222;Joi, 27 august, 2015 – Fir-aş…să fiu! Oare să mă predau?&8221;

  1. Eiiii, Doamnă profesoară!

    Fii sigură că nu-mi imaginam că lumea stă bătută-n cuie cât timp nu mă uit eu la ea dar până şi planetele odată declarate aşa să poată fi decăzute din drepturi?! Asta m-a şocat. Adică chiar să fiu silită să spun ” …pe vremea mea”?

    Apreciază

Lasă un răspuns

