Marti, 14 iulie 2015 – Ploua molcom, aşezat.


Vreme bună de meditat.

Este foarte de dimineaţă.

Rup o bucată de pâine şi mă duc în solar. Trec întâi uşor cu palma peste lianele tomate. Un miros aparte, uşor amărui, foarte stenic, care mă topeşte, mă mângie pe cap, îmi umflă pieptul şi-mi luminează faţa îmi vine în întâmpinare şi mă-nvăluie uşor.

– Din ce soi sunt răsadurile doamnă?

– Roşii bune, foarte bune!

S-a mulţumit cu atât şi le-a adus acasă, gata înflorite, destul de viguroase.

Mă uit la globuleţele roşii, la globuleţele verzi, aleg una coaptă, o spăl la robinetul de-afară, mă aşez pe scaunelul de lemn şi cu adâncă plăcere îmi consum micul dejun.

Cred că doar un mic dejun la o cafenea pe malurile Senei ar putea rivaliza cu acest fel al meu de a-mi începe ziua.

Picăturile paşnice de ploaie cad cu zgomot mic pe folia uşor verzuie şi-apoi se preling uşor căutând glia însetată.

Zorelele mov închis răsărite spontan cotropesc castraveţii,  regina nopţii a ajuns până-n tavan…

E bine.

O zi liberă, un mic avânt, o maşină şi o tovărăşie potrivită ne-au purtat pe plaiuri cu altă energie, mai bună, mai puternic pozitivă. Vremea calmă, îmbietoare ne-a ajutat să nu avem emoţii la traversarea cu bacul.  Dunărea este frumoasă. O traversare cu bacul este o mică excursie pentru că nu se merge perpendicular pe malul opus ci în diagonală.

Am vizitat două mânăstiri: Dervent şi Sf. Andrei. Dar despre asta în postarea umătoare.

Sâmburelul candelei se iţeşte liniştit în lumina sură dată de pâcla de nori de-afară mişcându-se uşurel, cuvios în semiumbra încăperii.

Vă doresc multă pace sufletească. Este cel mai preţios lucru.

P.S: poze mâine, după ce-mi reinstalez softurile necesare. Cu bine, pe mâine!

2 gânduri despre &8222;Marti, 14 iulie 2015 – Ploua molcom, aşezat.&8221;

Lasă un răspuns

