Sâmbătă, 6 septembrie, 2014 – …și baba…


Ei, baba… a ars ea  la vremea ei.

La prima ședință de sindicat din viața ei, adică la vreo 6 zile de la angajare s-a gândit, împreună cu ceilalți 4 pui cu caș la gură, să ridice mâna în momentul votării pentru alegerea noului lider la categoria ” se abține cineva”. Na, de-abia veniseră, nu cunoșteau pe nimeni, cum să voteze în necunoștință de cauză? Au încurcat niște socoteli cu abținerea lor. Au fost chemați ulterior la „Personal”  și au fost amenințați cu dat-ul afară dacă mai manifestă „neîncredere” în „cadre”.

Mai tarziu, când cașul se ștersese deja de multă vreme, baba a-ndraznit să-și exprime o părere în legătură cu o posibilă strategie clar falimentară și iar a aflat că dacă se mai trezește deschizând pliscul o să-și ia zborul.

Acu’, baba e aproape cenușă dar în cenușa babii mai licăre din când în când  câte-o scânteie de bucurie. Zău dacă o voi stinge ca să particip la „așezarea lucrurilor pe făgașul normal”.  Așa că, în drum spre lupta cea mare luați de-aici o floare de cârciumăreasă pentru a mai înveseli un pic cotloanele întunecate ale odăii sufletești și lăsați o vorbă binevoitoare sau nu despre noua mea temă efectuată la cursul on line de pictură, „Omul african”.

După cateva zile de chin cumplit in care lectia curenta nu a vrut să mă fericească nici deloc, adică deși lucrăm după schiță dată și cu lucrare efectuată de maestru plus poză de referință în față nu am reușit să ies la capăt. Credeam că visul meu frumos s-a terminat. Dar cum știu că atunci când ești într-un impas ai nevoie de un succes, mic, de orice natură ar fi el numai succes să fie, am scotocit în lecțiile următoare și am sărit la aceasta. Probabil că este departe de a fi perfectă dar s-a-nchegat treaba și iată-l pe pișicherul african privind mirat și oarecum intrigat meleagurile pe care a ajuns. Criza s-a dizolvat. Încă „sîmțăsc”.

Deocamdată lucrez cu acuarele no name și hârtie nepotrivită dar dacă nu voi renunța (ca în cazul celorlalte încercări de a mă trezi din somnul rațiunii care naște monștri și de a-mi mobila mintea cu ce vreau eu nu cu ce vor alții) îmi promit la a 10 planșă , adică peste încă 7, culori profesionale. Când  am executat roata culorilor am aflat ce bogăție cromatică poți obține din doar 3 culori de bază așa că pot începe cu doar trei tuburi de „bucurie”.

 

DSC05784.

Omul african11

După niste sugestii

comparatie1

3 gânduri despre &8222;Sâmbătă, 6 septembrie, 2014 – …și baba…&8221;

  1. Tu zici ca n-ai talent, mie imi pare ca ai, poate la increderea in sine o fi ceva…Zic si eu, sa ma aflu’n treaba: da-ti drumu’…Important e cum vezi tu lucrurile, nu cum „sunt” ele, cum simti tu in privinta lor…Vrei sa desenezi foarte bine sau sa te exprimi?…
    Mie imi place africanul, usor mirat, atent dar linistit, mi-au placut si primele…Doar c-as vrea sa te exprimi liber!
    Multumesc pentru carciumareasa! Vezi, cum nu e ea perfecta, dar ce perfecta e!

    Apreciază

  2. Hm, îmi vine să zâmbesc. N-aș putea spune ce vreau.

    Știu doar atat că am de la natură o mare doză de naivitate asa ca in adolescenta, placandu-mi mie oamenii care pictau in aer liber am crezut ca daca imi voi lua un bloc de desen si culori si ma voi duce in Gradina Botanica voi reusi sa fac si eu ca ei.

    Maaare a fost dezamăgirea când am văzut că plein-air-ismul pur și simplu nu mă vrea. Foaia de desen s-a ales cu niște urme chinuite de culoare. Pur și simplu nu mi-a ieșit nimic pentru că n-am știut de unde și cum să-ncep.

    Prețuiesc tare mult aceste cursuri și deocamdată sunt bucuroasă că le pot urma, chiar și-n forma aceasa incompletă, fără material in .pdf, doar filmuletul.

    După ce voi deprinde tehnici, ompoziție, îmi voi face mâna, voi pricepe cum se comportă materialele poate voi avea și ceva personal de spus.

    Maria, ce legătură ai cu Muzeul Satului? Îl iubesc la nebunie și am văzut multe poze pe blog-l tău.

    Apreciază

  3. Aceeasi legatura ca si tine, il iubesc la nebunie! Acolo ma odihnesc. Respir. Sunt. Sunt si cativa oameni acolo pe care-i iubesc. Care stiu restaura casute, ba stiu si sa le faca de la zero, ceea ce pe mine inca ma intereseaza…Azi e si targ acolo, vreau sa ajung si eu putin, in fuga, ca mai vreau si-o carte din Carturesti si locurile sunt as zice opuse.
    Inteleg ce spui tu, de fapt m-am gandit ca vrei sa inveti „abecedarul”. Taica-miu a pictat, dar la el, talent nativ cu carul…nimic mostenit de mine, din pacate! Am trecut prin faza asta cu vrutul si nepututul, am renuntat fiindca aveam langa mine „factorul descurajator” (!!), tu sa nu renunti, de-asta iti spuneam ca dupa parerea mea nu-ti lipseste talentul!
    Petrecere frumoasa azi!

    Apreciază

Lasă un răspuns

