Marti, 2 septembrie, 2014 – Mozaic


roata culorilor=dropsDSCF3914Lesson 2 Cottage 1

Ce-mi aduce încercarea de a desena:

Oameni noi si frumosi care apar, virtual desigur, in viata mea ca de exemplu

Initiere in arte frumoase facuta de un suflet tanar si frumos

Noi actiuni pe care altfel nu le-as fi facut: exemplu deschiderea unui cont de PayPal. O experienta reusita datorita informarii prealabile si insistentei manifestate din partea mea in fata oitelor de la ghiseu care behaiau de zor ca ele n-au nimic de facut, sa ma descurc singura pe Internet. Intr-un sfarsit au aflat ce trebuiau sa faca si au facut. (Prostul nu e prost destul daca nu e si fudul. Trebuiau sa-mi deschida un subcont si a-mi elibereze un card legat de acest subcont, cu care sa pot face si plati externe, acceptat pe PayPal).

Imbogatirea vocabularului cu denumiri exotice si incitate ca de exemplu Alizarin crimson

Clipe traite intens, frumos, uneori cu o placuta surescitare, alteori cu fiori de teamă ciudată, cu ecouri pozitive prelungi de cateori mi se pare ca am reusit ceva..

Contra 9 dolari pe lună ai acces la o puzderie de lectii filmate in care un artist in varsta, calm, vorbind de parca n-ar exista gauri de ozon si presedinti defecti, te invită în atelierul său și iti spune „si tu poti, uite încearcă așa!” și „nu contează, toti greșim, importantă este bucuria!” și-ti povestește, relaxat, despre gafele lui sau despre clipele de prostie pe care le avem cu totii. Apropos, detest oamenii care atunci când tu îți marturisesti un „păcat” din acesta( de a fi fost prost pentru una sau mai multe clipe) îți răspund instant „a, nu, mie nu mi s-a-ntamplat niciodata, EU…”

Un mod de a privi altfel natura . Acum mă interesează luminile și umbrele, posturile, culorile, compozitia si nu, nu ma intereseaza că nu știu cine nu-și poate permite lopata pe care mi-am cumpărat-o eu câtă vreme își poate permite să ardă bancnote și să sufle fumul sub formă de colaci în nasul meu.

O Doamne! Cum poți să te otrăvești singur dacă lași să-ți mobileze alții mintea și nu ți-o mobilezi tu!

In alta ordine de idei, satelitii mei au disparut de pe orbită. La București sunt multe cosuri de gunoi si banii se încasează pe loc, nu odată pe lună precum alocatia.

Crăpăturile din pământul curții noastre sunt cât pumnul meu si mi se pare daca ma apropii si-ncerc sa privesc prin ele parca văd fierturi de orez aburind pe masă în altă parte a globului.

La putere sunt viermii. Ultimul loc unde i-am gasit, in ardeii copti pentru zacusca și pe trandafirii roșii. În ardeii rosii erau albi, poate de la copt, iar pe trandafiri erau verzi.

Nu mai vorbesc de fructele noastre, viermănoase anul acesta până peste poate deși pomii au fost îmbăiați cu tot felul de „medicamente”, acolo sunt de regulă roz.

Andrei(4 ani), mi-a declarat că se duce în altă parte să stea, pe-o bancă, undeva unde să nu mă mai vadă, „nu pot să văd că omorăști omiduțe drăguțe! / Dar fac mult rău, multă pagubă./ Ba nu, nu fac că sunt drăguțe!/ Da? Atunci o să adun mai multe și le pun pe tine dacă îți plac așa mult./ Ei, mai multe nu dar una poți să pui, că e drăguță!”

Am avut un șoc când am descoperit că nu mai este roata mare în parcul Herăstrău. Deh, uneori mai trebuie să parcurgem și presa.

Mai treceți și voi oameni pe la mine și mai dați un semn de viață!

Eu încă vă iubesc!

 

2 gânduri despre &8222;Marti, 2 septembrie, 2014 – Mozaic&8221;

  1. Pai draga Ilincuto , pana una alta ultimul desen imi place la nebunie. Eu una m-am mutat pe Pinterest in cautare de diverse idei. Noutati nu prea mai am si la mine sunt viermi de toate culorile si pe toate plantele , gradina e mai paragina ca niciodata de n-ai zice c-a plouat mare parte din vara – poate tocmai d’aia. Sanatate iti doresc si astept cu interes urmatoarele lucrari. 🙂

    Apreciază

  2. Nu am aspirații prea mari în direcția aceasta pentru că nu am talent dar mă bucur ca un copil când se încheagă câte ceva.

    Incurajarea ta este valoroasa pentru mine, venind de la o persoană care are ca pasiune declarată desenul.

    Poate imi povestesti un pic care sunt realizarile tale, este o preocupare veche? Nu sunt la curent.

    Meritul nu este prea mare, desenul respectiv este o temă dată la lectia gratuită de inițiere in ” tonal painting”. Ni s-a dat schita si fotografia de referintă, apoi profesorul, Dennis Clark din Noua Zeelandă, ne-a arătat de la cap la coadă cum se face, cum poti să pictezi numai in tonuri de gri. Iată aici filmul https://www.youtube.com/watch?v=qC9d9lbHap4 iar aici postarile diversilor invatacei si comentariile primite http://www.paintbasket.com/members/index.php?topic=1414.465

    Imi place pentru că iși concepe lectiile in asa fel incat la sfarsitul fiecareia tu ai sentimentul implinirii, te alegi cu o lucrare inchegată, cu cap si coada si asta de la prima lectie chiar, cea cu florile de Cosmos = mărăruțe.

    Apreciază

Lasă un răspuns

