De sfanta Mărie


Mai întâi de toate și în primul rând toate cele cuvenite sărbătoriților. Să fiți fraților sănătoși!

Apoi… câteva vorbe înainte să mă lichefiez și asta pentru că am avut o bucurie, și la voi să fie măcar cât asta a mea.

Liber de la stăpânire, caii-n frâu din variate motive dar ceva-ceva trebuia făcut cu ziua asta că nu-i voie de ciocănit și bătut cuie sau de lucrat altceva. Cel mai ieftin și mai la îndemână, bicicletele în mașină și hai printre lanuri la baltă.

Cu inima strînsă de când am văzut mai anțărț (de fapt mai acum vreo două luni dacă nu și mai bine) balta năpădită și aproape secătuită și pustie pe deasupra, nici pană de pasăre pe ea.

Luciul apei mi-a făcut inima să tresalte. Nu e seacă. Mă deznodam din mașină când omul meu zice Uite-le, ZECE!O familie implinitaLebedezece

Graul s-a strâns. Au mai rămas porumbul și soreanca. Deși era foarte cald de dis de dimineață, printre lanuri adia un vânticel tare harnicuț și prietenos. Tulpinile de floarea soarelui povesteau foșnind cât de năbădăios este iubitul asta al lor care le-a pârjolit cu amorul lui nebun. Pe drum, se puteau vedea, în colb, urmele de gheruțe ale împricinatelor pentru care caut o metodă să le împăiez și care strică și fură tot ce pot și mai fac și gălăgie pe deasupra. Coțofenele sau țărcile cum li se mai spune se sfădesc la mine-n prun cu cârdul și-mi dau prunele pe jos ciuruite și spurcate de ciocul lor afurisit. Mă rog. Sunt și ele fiice ale naturii.

in zbor

mama si fiu
O femeie scundă și robustă apare călare pe o bicicletă pe care o conduce cu miscări măsurate. Urcă o pantă și nu pare a face prea mare efort. O salut și bucuroasă îmi răspunde cu mai multe cuvinte ce compun urări de bine. Mă uit după ea și fotografiez stilul ei de mers. Cred că este de vârsta mea dar eu i-aș fi spus nană ei pentru că ea are basma și eu am șapcă. După cum mă dau eu jos de pe bicicletă când apare vreo păntuță ea ar fi trebuit să-mi spună mie bunică hăi.

Mai trag o tură, ajung la coborâșul lung al drumului în fața căruia de obicei întorc și pe care îl evit. Cu gândul la femeie îmi dau drumul. Trebuie să pot urca. Voi face ca ea. Voi fi calmă, încrezătoare și fermă. Cobor și la întoarcere, fără zbucium, fără prea multe socoteli și strategii, dau din pedale apăsat dar fără să mă crispez, și bicicleta urcă panta, încet dar cu convingerea pe care mi-a semănat-o în suflet femeia cu șorț, rochie de stambă și basma legată la ceafă care nu-și poate permite mofturi și neputințe pentru că de regulă are treabă.

Greuț, de jos, dar pe ziua de astăzi pot spune că m-am înălțat și eu un pic! Doamne ajută!
zborul0

2 gânduri despre &8222;De sfanta Mărie&8221;

Lasă un răspuns

