Luni, 21 iulie, 2014 – Scurtă informare către …mine(?)


update: ce-am mai lucrat Dupa o fotografiede aici
manza1

Se poate să ajungi la un moment dat în viață precum miorița din baladă, iarba nu-ți mai place, umbli-ncolo-ncoace, multe nu poți face etc.

Asta li se poate întâmpla mai ales celor care au trăit plasați pe orbită într-un sistem cotropitor care le-a capturat toate forțele și i-au stors ca pe lămâi și i-au transformat în niște roboți care funcționează după „proceduri” fără a le mai lăsa prea mult timp și suficientă energie pentru trai personal. Mă refer la job-uri desigur.

Când ești aruncat afară de pe această orbită ești dezorientat, îți dai cu stângu-n dreptul, observi că-ți trebuie noi deprinderi, de la o vârstă e greu să ți le mai creezi și totatașitotata… Apare disperarea. Pentru a putea înghiți ceea ce nu-ți place ai avea nevoie să cazi la pace cu tine, ai nevoie de mici succese și de mici plăceri.

Ha, ce polologhie pentru a mai povesti un pic despre noua mea plăcere (ne)vinovată. Pictura. Nu am desenat in viata mea decât la orele de desen din școală și zău că nu mi-a spus nimeni vorbe bune despre lucrările mele.

Nu mai știu cum mi-a venit, pur și simplu îmi plac rechizitele. Când eram mică le aveam cam pe sponci că nu prea erau bani, strictul necesar. Nu chiar la ultimul pret în jos dar nu pe săturate și nu cu răsfăț.
Nu mai detaliez, cert este că sunt impresionată de îndemnurile și încurajările pre care le primesc oamenii obișnuiți din alte țări mai luminate pentru a-și ocupa timpul în mod plăcut și de calitate. O grămadă de tutoriale stau la îndemâna noastră și cum funcția crează organul – dacă ne punem mintea la treabă de plăcere se bucură neuronii – am devenit receptivă la sugestii. Eu mi-am cumpărat niște vopsele și un bloc de desen pentru elevi într-o doară dar a fost să fie să dau peste acest filmuleț
Lectia de pictura live – Flori de mărăruță” Flori de Cosmos=mărăruță am în grădină și-mi sunt foarte dragi. Apoi am descoperit site-ul fraților Clark din Noua Zeelandă, și forumul lor, și am simțit o mare bucurie, și respect și recunoștință. Pueril? Naiv? Pășunist? Hi, hi, hi! O fi dar ce bine eeee!

Am intrat în vrie. Citesc, exersez, mă chinui, mă dezaprob, mă descurajez, nu am răbdare s-o iau pe îndelete, cad, mă ridic, mă scutur și zâmbesc. Trăiesc!

Thank you Dennis! Mai vorbim. Pentru acuarelă este necesar să stăpânești și desenul. Credeam că nu pot face altceva decât omulețul din linii, cerc și dreptunghi din copilarie. Surpriză mare. Ei spun că prin varful pensulei se vor revela personalitatea, caracterul, acumulările, învățăturile celui care o mânuiește. Se pare că timpul a pus câte ceva în desăguță pentru că bețele se mlădie, se unesc și ies …chestii.

Acum în carnetul meu primul

Schite Cosmos

Calulde schițe se află o pagină cu vreo 6 ipostaze ale florii de Cosmos. Mi-era capul praf după ce m-am oprit din desenat de atâta încordare. Mâna nu se lasă deocamdată chiar așa ușor condusă iar eu sunt coleric-sangvinică și nu prea am răbdare dar o voi cultiva, îmi trebuie. Pe când desenam îmi veneau în minte flash-uri despre măsuri, proporții … Afară am auzit un nechezat de cal. Fiica mea îmi spunea că dacă s-ar ocupa cu așa ceva ar desena mai degraba ființe. Păi da, dar dacă eu mă chinui cu cele 8 petale aidoma ale florii de Cosmos ce m-aș face cu atâtea segmente diferite ale unei ființe?!

Calul. O, dar mie îmi plac caii chiar dacă mi-e frică de ei. Iau aparatul foto și dau fuga la etaj. Pe terenul din spatele casei a apărut iar murgul. Trag vreo doua – trei poze și iată-mă încercând să-i desenez măcar capul privind flămândă fotografia de pe ecran.

Ce chestie, chiar seamănă a cal și nu a ghidon de bicicletă. Dennis spune că dacă vrei cu tot dinadinsul să faci ceva vei găsi calea.

Vorbește despre perseverență, încredere, autodisciplinare, autodepășire, autocunoaștere, dezordine, prietenie…
Într-o lecție despre pictură.

Mă bucur ca un copil, mă bălăcesc în trăirea nouă, intensă pricinuită de faptul că undeva extrem de departe pe blog glob doi oameni de artă își conduc cu înțelepciune și generozitate o mică afacere de familie.

Precum găina cu mărgica atâta am chinuit bucata aia de hârtie până mi s-a părut că pot să n-o arunc totuși, i-am pus ramă chiar și-acum cotcodacesc. Nu aruncați cu pietre.

Aici am folosit desenul oferit de la Dennis, nu am drept contribuție decât colorarea. La transpunere am mâncat o floare. Voi reveni cu o nouă încercare făcut de la cap la coadă. Unul dintre chinuri a fost să ud hărtia fără să burtească de apă. Orice sugestie, comentariu, sfat, critică sunt bine venite. Și tăcerea la fel.

P.S. Bună ziua. Sunt ilinca, am 60 de ani împliniți și nu am desenat în viața mea. Cred că tocmai mi-am descoperit o plăcere vinovată.

Horse Murgul Sablonul dat de profesor a fost reprodus cu mana libera.
Mararute A doua încercare flori de mărărute.

6 gânduri despre &8222;Luni, 21 iulie, 2014 – Scurtă informare către …mine(?)&8221;

Lasă un răspuns

