Sâmbătă, 11 ianuarie, 2014 – Bisisica


Așa mi-a venit mie astăzi s-o alint.

Ce dacă alt copil își numea așa oaia, care după ce că era …oaie îl mai și chinuia?!

Eu am alintat-o pe EABisisica-la-pascut Bisisica și i-am fost taaare recunoscătoare că n-a făcut mofturi ca rândul trecut când am scos-o pentru prima dată la promenadă pe alei asfaltate printre trunchiuri seculare de copaci și când de emoție s-a dovedit îndărătnică tuflindu-și cauciucurile. N-a durat decât un minut jos din porbagaj – sus în portbagaj pentru că ea a zis nu, și nu, eu vreau printre lanuri, eu pe-aici nu merg.

Dar astăzi… Ei, astăzi a fost altceva. Ne-am zbenguit, așa un pic mai poticnit din cauza mea că-mi juca soarele în ochelari și mi se părea ba că că – ba că că dar altfel a fost grozav.

Și nu nici mi-ar fi trecut prin cap măcar că aș putea ieși la plimbare cu bicicleta dacă acum câteva zile, când era oarece ceață și oarece umezeală dar molcuț așa ca temperatura, niciun pic de vânt în aerul călduț, nu aș fi rămas mută de uimire și verde de invidie văzând, din mașină, pe trotuarul pustiu, pe la șosea, plimbându-se cu bicicleta în culmea delectării, o persoană atât de în vârstă încât nici nu pot spune sigur dacă era un el sau o ea.

Îmbrăcată foarte corect, lejer și bine-ocrotitor, cu o vestă matlasată, cu șapcă cu urechi, cu mănuși și cu fular, pedala liniștit plină de încântare. Înclin să cred totuși că era o ea.

Am privit-o cu jind, întorcând capul după ea, deși o fac cu greu, vrând să-i păstrez în amintire, întru autostimulare, imaginea cât mai vie.

Cred că astăzi, dacă Bisisica ar fi făcut nazuri nu m-aș fi supărat pe ea și aș fost în stare s-o port eu la subțioară numai să facem o plimbare împreună, așa era de frumos afară.

Nu a fost cazul și ziua a fost minunată.

Nimic din cele de mai jos nu s-a întâmplat și

nimic nu-mi doresc mai mult întru recreere decât

Lasă un răspuns

