Miercuri, 8 ianuarie 2014 – ” În ferestrele iernii „


Iarna blândă mi-a îngăduit să sap un pic  în grădină, lucru pe care nu l-am reușit în toamnă.

Este atât de reconfortant să vezi cum dispar urmele de uscăciune – resturile vieții vegetale trecute – cum se-ntoarce sub hârleț pământul reavăn și închis la culoare, dornic să primească, să adăpostească și să hrănească noile semințe.

Am uitat ce-a fost rău, am uitat ce-a fost bun în sezonul trecut, rămâne doar clipa prezentă în care sufletul se deschide plin de o altă nouă speranță. Poate vor fi răsadurile mai drepte, poate nu va mai fi mană, poate nu va mai fi piatră, poate rodul va fi mai bogat, poate găinile nu vor mai …

De fapt nici nu cred că se perindă gândurile chiar atât de multe și chiar atât de precise ci este doar o stare de bine și de încredere că va fi bine în grădina noastră anul acesta.

Un articol bun despre cum să cultivăm mazărea aici

Cât de puțin am putut am căutat în fiecare an să am ceva semănat din toamnă: ceapă, usturoi și salată, morcov și spanac. Nu chiar toate întotdeauna. Este ajutător primăvara devreme, când fără ca tu să faci ceva înverzește câte-un petecuț în grădină și mai ușurează așteptarea până trece pericolul înghețului și se dă liber de-a binelea la lucrări.

Anul acesta nu am reușit  să semăn nimic dar uite că timpul permite acum și voi semăna câte ceva.

Întâi de toate am observat că mazărea are într-adevăr un efect pozitiv asupra solului pe care este cultivată și m-am hotărât să semăn de-acum, într-una din ferestrele iernii, pe o suprafață cât mai mare. Dacă voi și obține producție semnificativă cu atât mai bine dacă nu măcar va spori conținutul în azot al solului și-i voi îngropa, după recoltare, tulpinele ca îngrășamânt vegetal natural.

Soiurile găsite inițial și cumpărate cu disperarea grădinarului năuc sunt cu creștere nedeterminată și necesită loc mai mult pentru fiecare plantă și suport. Atractivă ca soi dar nepotrivită pentru intenția mea de a crea culturi succesive.

Apoi am găsit mazăre pitică, timpurie, Kelvedon Wonder, la pungă de 1 kg. Le voi semăna pe toate, fiecare cu rostul ei.

Dacă ați avut vreo experiență demnă de împărtășit cu mazărea sunt numai ochi.

Din WIKIPEDIA

Tratamente naturale cu ajutorul mazărei

„Pe lângă utilizarea mazărei în preparatele culinare, se cunoaște și întrebuințarea acesteia ca remediu natural, ajutând în vindecarea și tratarea numeroaselor afecțiuni. Mazărea contribuie la tratamentul osteoporozei, hipertensiunii arteriale, constipației, diabetului etc.
Mazărea verde mai este recomandată a fi utilizată și în tratarea bolilor renale sau stărilor de epuizare atât fizică cât și psihică. Mazărea uscată este și ea importantă, deoarece asigură organismului necesarul de energie.”

Un articol bogat despre beneficiile pe care le putem avea de la mazăre găsim în Formula AS aici. Nu săriți peste ultimele rânduri.
Un articol bun despre cum putem să cultivăm mazărea aici

Câteva rețete pe bază de mazăre:

Fidea prăjită cu mazăre

Actualizare:

Am semănat mazăre Kelvedon Wonder (stratul de după garaj unde au fost roșiile pe palier).
Vremea părea să fie total nepotrivită. Totul era foarte umed, ceața persista și omul meu a spus că probabil o să mă afund în noroi.

Îmi doream tare să reușesc să semăn măcar ceva de pe-acum ca la primăvară să mă bucur mai înainte de a începe să lucrez la greu. Am zis să verific totuși la fața locului cum stau lucrurile. Pământul fusese săpat mai din toamnă, inegal, pe apucate, dar… era săpat. Ceva l-a sfărâmițat(probabil temperatura mai scăzută de la Crăciun când a fost chiciură) și era exact cât trebuia de umed. L-am netezit un pic cu grebla și nu am avut decât să trag cu latul palmei linia conducătoare și să afund degetul în pământ pentru a face găurile adânci de 4-5 cm pentru semințe. Niște mănuși de unică folosință m-au ajutat să nu preiau din sol sub unghii si să-l aduc în casă.
semanat-mazare-2semanat-mazare-1

5 gânduri despre &8222;Miercuri, 8 ianuarie 2014 – ” În ferestrele iernii „&8221;

Lasă un răspuns

