Joi, 5 decembrie, 2013 – Cleștar și jăratec


Christmas bells graphics Christmas bells graphicsDeși nu mai sunt decât urme de zăpadă pe ici pe colo, seara și dimineața temperatura este scăzută bine așa încât  dacă în sobă nu este jăratec te simți ca în palatul de cleștar. Dacă te uiți afară, unde totu-i prins în încleștarea brumei,  podoabă de pulbere fină alb-argintie  frumoasă dar cu îmbrățișare încremenitoare, cauți repede din ochi ușița sobei, vezi licărul flăcăruilor și te mai liniștești.

Când mama mea a împlinit 80 de ani, deie-i Doamne-Doamne sănătate, am plantat un trandafir în numele ei. Deși am „un pic” de carte nu mi-am pus problema să mă documentez în legătură cu soiul, să rețin denumirea etc. I-am văzut poza, mi-a plăcut și am fost împăcată că nu-i chiar ieftin și mi-am spus că trebuie să fie ceva de capul lui. Deh! Atitudine!

Cu puțin timp înainte îmi cumpărasem și eu unul, cățărător, alb și …fiind așa mai pe furate, ieftin.

Cel al mamei s-a dovedit foarte rezistent, viguros și extrem de frumos. Al meu, foarte sensibil, puțin rezistent și la ger și la dăunători, dezavantajos plasat, a reușit totuși în două trei rânduri să-mi arate cum ar putea fi  dar mai mult a agonizat.

Acum ceva vreme m-am așezat în fața lui, am discutat serios și așezat amândoi și i-am promis vremuri mai bune. După o zi două mi-am luat inima în dinți, am pus mâna pe cazma și „cu mânuțele astea două” l-am mutat.

M-am temut tare că-l voi pierde dar, după o vreme în care crenguțele păreau a se usca, am observat că au apărut muguri. L-am plasat în fața geamului de la dormitor dar este un pic cam la colțul casei și din această cauză expus parțial curentului.

Acum, am strâns tulpinile uscate de brumărele și l-am îmbrăcat în ele sperând că-l vor ocroti cât de cât de ger. Sper din tot sufletul că va ieși cu bine din iarnă și că brațele-i lungi se vor umple de flori. Marele alb, așa îl alint.

Altfel… altfel da, azi știau toate cuvintele în engleză(adică cele 4 cuvinte) și am învățat pe loc o poezie de două strofe și jumătate, „Scrisoare către moș Nicolae”, simplă și drăguță și pe înțelesul lor. Este tragic cât de puține astfel de poezii găsești pentru copii.

Ca să nu mă extaziez prea tare, cel mic a dat în fața mea cu pietre în câinele meu (noi stăteam în drum, câinele era în curte lângă gard, lângă noi era o grămadă de pietriș și el a dat cu putere cu gheata în pietriș ca să lovească câinele).

Am avut o reacție, a avut loc o explicație și… A, știu, nu-i vorba de și ci de EI, SI? ȘI CE DACĂ? Adică și ce dacă am avut o explicație?! Ceea ce este înrădăcinat este înrădăcinat.

Hm! Cititul?! Cititul ca cititul. Întrebarea este: mai poți dezvolta sentimente în astfel de suflete, mai pot fi educate? Îmi spun că sunt totuși mlădițe. Hotărăsc că nu e cazul să măsor încă. Voi continua ceea ce am început. Soarta și-o hotărăște fiecare. Dumnezeu îți dă dar nu îți pune și în traistă.

Jăratec și cleștar.

2 gânduri despre &8222;Joi, 5 decembrie, 2013 – Cleștar și jăratec&8221;

Lasă un răspuns

