Chestia




Moș Crăciune, Moș Crăciune


Uite care-i chestia: de drag… tot îmi mai ești drag dar uite-așa un cui în inimă tot îți mai port de când m-ai speriat cu scrisoarea aia a ta în care m-ai pus să fac o grămadă de lucruri și ne-ai pus, mie și lui George,  o grămadă de condiții pe care să le-ndeplinimCraciunul in cele mai frumoase povestiri pentru a găsi cadourile de la tine dar cel mai rău a fost că m-ai pus să-l ameninț pe George că va muri într-o bună zi dacă nu ascultă și eu așa am făcut dar ne-am speriat amândoi și ne-am pus pe bocit de frică să nu greșim ceva și să murim  într-o bună zi noroc că ne-a găsit bunica și când a putut înțelege printre hohotele noastre de ce plângem a râs și ne-a spus că toți oamenii mor „într-o bună zi”  și că acea zi poate fi chiar fooooaaaarte îndepărtată și-atunci ne-am liniștit și ne-am mai înveselit deși ni s-a dus vestea de-am ajuns și personaje în povestirea domnului Mark Twain, „Scrisoare de la Moș Crăciun”, că prea ne-am prăpădit plângând de-așa o păcăleală.

Dar cum ziceam tot îmi mai ești drag așa că te-ntreb în primul rând ce mai faci tot te mai dor încheieturile că mi-a șoptit mie o vrăbiuță cum oftai când te-ai așezat pe fotoliul bunicii de lângă sobă după ce ne-ai pus cadourile sub brad și-ți spun că poate nu te-ar mai durea dacă te-ai unge cu alifie din venin de viperă că bunica așa face și de-aia ne-a spus să nu punem mâna pe cutia cu alifie că e făcută din ce-am zis dar trebuie să-ți mărturisim că noi tot am pus mâna când nu ne-a văzut nimenea că am vrut să vedem dacă chiar mușcă dar nu ne-a mușcat cutia cu alifie. Acu’ la sfârșit te rugăm și noi ceva ca-n fiecare an dacă s-ar putea să ne aduci la fiecare în privire mai mult soare chipul mamei mai aproape că-i plecată până-n Marte (știi, seamănă cu doamna aia de pe coperta cărții „Crăciunul în cele mai frumoase povestiri” de la editura Nemira doar că nu avea ea așa haine) pe tata din Spania unde-i dus că-i viața grea pace-n lume și… atât. Și toate bune și la tine!

P.S. Totuși dacă ai putea să le aduci lui Ionuț și lui George, băiețeii mai negruți de pe ulița noastră câte-o pereche de ghete zdravene, poartă 34 și 38, și câte-o hăinuță groasă dar noi Moșule că vechi au mai primit ei că toată iarna se îmbolnăvesc și au lumânări sub nas și e păcat că sunt copii buni eu Moșule te-aș ajuta la cărat sacii cu jucării dacă ai face ce te-am rugat și nu aș vrea nici măcar o acadea.

Semnez Goangă, a doua ulița de la drumul principal care duce la Dunăre, casa mare cu olane și patru coșuri, că ți-aș spune strada da’ încă  n-o știu exact că încă n-au terminat cei de la primărie cu sistematizatul.

Articol scris pentru Superblog 2013

Lasă un răspuns

