Marți, 15 octombrie, 2013 – Trendul


De când albu’ a apus
totu’ e cu dosu-n sus,
lumea e uimită.

Jumătate rătăcită, jumate rujată, însingurată
împodobită cu-n accesoriu galinaceu,
o fată, umblă prin târg bulversată
și emite păreri devastatoare
despre orice apariție care
nu-i urmează stilul bizarîntunecat concatenat.

Se pare că totul trebuie reinventat.

Simplă coincidență, precis, eu
am de scris pentru sponsorul stimat
(magazinul Reeija numit)
care vinde genți minunate, din piele de damă,
stai nu pielea e de damă ci poșeta,
îți umblă mintea cu cometa, deci corect spus
este mai jos, nu mai sus
genți de damă, din piele naturală

un articol în care
îmi pun mintea la încercare,
și reimaginez un obiect iubit
de fetițe, de tinere, de femei și senioare deopotrivă.
La geantă, sfios, m-am referit.

Sunt tulburată, frământată, mi-e mintea în derivă.
Mi se cere să-i schimb rolul, forma, locul unde o port.
Nu sunt demnă de-atâta investire socot
și-atunci, urmând trend-setter-ul, m-am gândit:
aș putea folosi geanta la …clocit.

Instalată pe cap, la înălțime,
dar purtată delicat, să-i fie găinii bine,
umbrită de pene, pentru intimidate,
căptușită cu paie, pentru comfort,
cu mici buzunărele exterioare,
că doar și pentru mine o port,
geanta ne va satisface pe-amândouă:
pe mine pentru stil, și trebuințe mărunte,
pe ea, prietena mea de frunte,
pentru… ouă.

Ba mă gândesc că, dacă trendul ține,
va putea chiar, minune, să-și scoată puii
pe cap la mine.

Dacă se-ntâmplă așa o minune, indubitamente
Vor fi necesare la trend anumite amendamente:

Un bor de sombrero socot c-ar fi de folos.
Larg, cuprinzator și cu marginile curbate în sus, nu în jos.
Mijiți ochii și priviți în viitor:
Ce susur încântător va fi la Șosea,
când puișorii se vor plimba roată, în siguranță,
prin borul încăpător.

Femeile, orice vârstă ar avea, cu prestanță
vor părăsi mijlocul de deplasare
pe patru roți.
Păi cititorule, cum socoți, puișorii au nevoie de aer curat
așa că vor fi scoși la plimbare nu cu mașina ci… pe picioare.

Geanta-pălărie-cuibar le va aduce femeilor în dar multă sănătate,
pe lângă aprecierile pentru originalitate.

Am ajuns la final.
Dacă vi se pare c-am aberat sper să fie iertat demersul meu.
E tare greu
când scrii mult, pe o temă dată și cu termen impus
să ții tot timpul ștacheta sus.

Superblog este CONCURS de CONCURS!
Suntem la nici o treime și-aproape m-a răpus
dar, cu-o ultimă sforțare, voi pune o-ntrebare:

Când este atât de diafan, de pur și odihnitor,
oare
de ce albul este numit în mod, zic eu, jignitor
NONCULOARE?

Precizare: Orice asemănare
este pur întâmplătoare.

Articol scris pentru Superblog 2013

Un gând despre &8222;Marți, 15 octombrie, 2013 – Trendul&8221;

Lasă un răspuns

