Best-seller



Așteptăm culoarea verde a semaforului. Stau pe scaunul din dreapta și privesc mașinile cu care concurăm pentru accesul la carosabil.

„Mi-am dorit o masinaaaa si iataaa acuma o amm, o am
Mă siimt biiiine, atunci cînd sunt la volan…”

Cuvintele lui Pittis pe melodia Beatles-ilor, The Ballad of John and Yoko.
Yoko. Japonia. Toyota.
Hm! Toyota! Sunt în trafic multe mașini care au ca emblemă cele trei elipse întrepătrunse cu eleganță.

Tocmai s-a lansat și în țara noastră noua Toyota Corolla. ”Frumoasă cu un scop precis!” spune sloganul și eu trebuie să explic pentru concursul Superblog 2013 (încerc s-o fac în acest articol) la proba lansată de TOYOTA-România ce rol au frumusețea și fiabilitatea unei mașini în viața de zi cu zi.

Ar trebui mai întăi să stabilim ce înțelegem prin frumusețe. Dex-ul spune sec: ansamblu de calități care îți desfată privirea sau auzul. Pentru filosofi (Immanuel Kant) frumosul este “ceea ce ne place fara niciun interes”.

Mă chinuiam să trec și eu noțiunea prin propria-mi gândire și-mi părea imposibil să explic. Apoi mi-am amintit ce-am simțit în Bruckental când, cu trupul și mintea obosite de cât umblasem și câte văzusem, aproape imună și gata să devin inertă am zărit mic, ferit, pe un fundal ce părea ponosit “Garoafele” lui Luchian. Sufletul mi s-a încălzit instant, fața mi s-a luminat, zâmbetul a devenit regional (adica s-a întins de la o ureche tocmai până la cealalta) , m-am simțit deodată mai ușoară și mi s-a părut că mă înalț.


Casa fondatorului TOYOTA Kiichiro Toyoda, langa Toyota City

Reconstituire a Toyota Model AA, primul model produs de TMC

Reconstituire a Toyota Model AA, primul model produs de TMC

Sursa foto: Wikipedia


Cam așa mi s-a întâmplat și când am văzut-o pe EA:

(sursa foto: Toyota Romania)

„ Raram facit mixtura cum sapientia forma” (rar întâlnești frumusețea și înțelepciunea laolaltă) declara Petroniu (1) în „Satyricon”-ul sau. El nu-i cunoștea însă pe cei care au conceput Corolla, bestseller-ul firmei Toyota despre care poți spune că este și frumoasă și fiabilă și deșteaptă.

Emblema firmei aduce, simbolic, prin cele două elipse care formează litera T, în permanentă dublă atingere, sufletul produsului cu sufletul cumpărătorului. Mașina vine în întâmpinarea necesităților celui care o conduce cu multe facilități mergând până acolo încât o și parchează în locul lui dacă el dorește așa.

Malcolm de Chazal spunea că “frumusețea rămâne indiferent de împrejurările urâte”. Dacă ai avut parte de ceva frumos( ca de exemplu să conduci o mașină frumoasă, sigură, bin doatată, oricât ți-ar fi de grea ziua respectivă o vei putea traversa cu inima mai ușoară.

Melodia de la bord s-a schimbat: frumoasa mea în noaptea asta ne vom iubi ca doi nebuni…cântă înflăcărat Marcel Pavel.

Da, e drept că Toyota Corrola este o nebunie de mașină dar este frumoasă cu un scop precis, acela ca noi să ne putem plimba viața cu ea în siguranță și cu încântare.

Ce mai , e iubibilăăă, e iubibilăăă, e …vorba lui Dan Teodorescu.

1=(Petronius, consilier al împăratului Nero pe probleme de lux și extravaganță, petreceri și distracții.)

Un gând despre &8222;Best-seller&8221;

Lasă un răspuns

