Luni, 29 iulie 2013 – O zi de duminică



adăugire ulterioarăam aflat o veste bună de la Mircea Cărtărescu:

Asadar, cine sunt eu? Cel din testele de personalitate? Dar ele nu fac decat sa ma decupeze in diapozitive subtiri. In momente diferite, dupa ele, am personalitati diferite. Interiorul nostru nu e insa un album de fotografii. Noi nu suntem obiecte, ci procese. Eu sunt, in cele din urma, cautarea mea de sine. Exist pentru ca ma caut pe mine insumi. Nu ma caut ca sa ma gasesc: faptul ca ma caut pe mine insumi este semnul ca deja m-am gasit.”
― Mircea Cărtărescu

Ziua mi-a adus în amurg șiroaie de lacrimi pe obraz. Nu am mai plâns demult atât de descătușat încât să am obrajii uzi leoarcă.

Încercări de apropiere eșuate, suflete zgribulite, frustrări cronice, respingeri… multă însetare neostoită, tăceri, crispări, potrivnicii.

Nu este nimic acut ci mai mult surd și mut.

Conectată încă la seara de ieri, după o încercare de terapie prin grădinărit care mi-a adus de câteva ori un zâmbet (anemic dar zâmbet) stăteam în fața calculatorului și-ncercam să mă adun vrând să mă bag în seamă eu pe mine mă printr-o postare. Absentă oarecum, încercând să mă scutur de tristețe, am tastat în fereastra de căutare „mă caut și nu mă găsesc” și așa am ajuns la poezia lui Minulescu

Ruga pentru ziua mea onomastica

Ma caut si nu ma gasesc!
Ma caut in vechiul ogor stramosesc —
In grau, in porumb si-n secara,
In apa fantanii cu ghizduri de piatra
Si-n focul din casa
Si-n gloata de-afara,
Si-n toti raposatii ce-n mine traiesc
Ma caut zadarnic
Zadarnic ma caut, ca nu ma gasesc!
Cand vantul se cearta cu plopii pe drum
Si drumul trosneste sub pasii greoi,
Ma caut si-n larma vietii de-acum,
Si-n pacea vietii de-apoi
Cand ziua se-ngana cu noaptea pe lac,
Ma caut in iarba de leac,
In Steaua polara, ce poarta noroc,
In bobi
Si-n ghioc
Ma caut si-n vechiul ceaslov batranesc
Cu slovele sterse
Dar nu ma găsesc.
Zadarnic ma caut, ca nu ma găsesc.

Parinte!
Ce vina ma face s-alerg
Cu gandul si fapta spre mortii de ieri,
Ca urmele mele din lume se sterg
Si nu ma gasesc nicaieri?
Ce vina ma face sa nu ma gasesc
Cand tot mai traiesc?

Ei, acum că mi-am găsit cuvintele meșteșugite de care aveam nevoie să amintesc aici și ce m-a făcut să zâmbesc.

A apărut o culoare nouă în grădină, brumăriulBrumarii

Deși puse târziu, unele răsaduri s-au infiripat și s-au pus pe rodit. Lasă, o să mai creștem din mers. Acum avem treabă. Și uite așa apărut și prima vânătă și au apărut și primii gogoșari. Pătlagelele roșii se descurcă binișor. Sistemul de susținere cu fir de rafie este cel mai convenabil pentru mine și de-acum il voi permanentiza. Mulcirea ajută și dă și un aer ingrijit culturii deci va fi avută în vedere de-acum încolo. Cultura protejată s-a dovedit foarte binevenită. De se va putea fără convulsii poate voi extinde metoda. Până una alta cele CINCI fire de Saint Pierre fac să-mi tresalte inima de câte ori intru în solarul mititel în care ele au ajuns să nu mai încapă pe înălțime.

Starea de spirit pe care e bine s-o ai în grădină (și nu numai) este dată de zicerea „Ai reușit? Continuă. Nu ai reușit? Continuă.” Foarfeca face minuni. Prin înlăturarea frunzelor sau lăstarilor bolnavi poți salva o plantă.


Altfel? Tot înainte.

Voi ce mai faceți?

5 gânduri despre &8222;Luni, 29 iulie 2013 – O zi de duminică&8221;

  1. Eu nu cred ca exista coincidente sau intamplari fara rost, doar noi suntem destul de natangi cat sa nu le vedem rostul. Vezi, cand tu te cauti si nu te gasesti te ajuta altii sa dai de un indiciu…Iar adevaratele comori sunt bine ascunse asa ca mai cauta, cu cat e cautarea mai grea cu atat e recompensa mai mare.
    Tu macar ai gradina, ce ma fac eu care n-am nici macar patrunjel pe langa casa?:)

    Apreciază

    • Ave suflet curcubeu!

      Mă bucur că ai cheltuit două vorbe cu mine deși e cam greu să înțelegi din postare cam ce nu merge sau cam ce doare.

      În legătură cu grădina…Întotdeauna o grădină va fi o oglindă și asta nu-i chiar atât de ajutător. Oricum, ai grijă ce-ți dorești că s-ar putea să primești.

      Apreciază

      • Aşa e.
        Pe când stăteam la bloc, îmi doream din tot sufletul o grădină. Şi acum am două. Plus cea a fiului meu plecat din ţară.
        De prisos să zic că nu apuc să mă îngrijesc cum trebuie de toate trei, deşi fac eforturi. 🙂

        Apreciază

  2. ilinca, perioade grele, mai scurte sau mai lungi, avem cu totii in viata. incerc sa inteleg ce te framanta, dar e greu. eu nu ma mai regasesc aproape deloc de vreo doi ani, iar daca ar fi sa ma intrebi de ce, as gasi cativa musterii pe care sa dau vina. nu stiu insa daca e asa. s-ar putea ca procesul sa faca parte din devenirea noastra, pentru ca e posibil sa fie nevoie de niste ajustari.
    ce-am ajustat eu pana acum? pai cea mai recenta ajustare e locul de munca – l-am schimbat si, desi am pierdut mult la bani si la confort, simt si sper in continuare ca sunt pe drumul cel bun al regasirii de sine. dincolo eram doar un robot umilit cu fiecare ocazie.
    poate ca si tu ar trebui sa privesti un pic mai detasata starea de fapt si sa identifici ce-ai putea sa schimbi, pe ici pe colo, in partile neesentiale:))
    eu iti doresc numai bine!

    Apreciază

    • Bine-ai venit Cristina

      Da, spui foarte bine, de fapt mai tot timpul este nevoie de ajustări.
      Dacă nu te ia valul prea tare, dacă ești atent și le sesizezi la timp scapi mai fără șifonări.

      Faptul că un semen empatic îți află gândurile și-ți spune o vorbă de încurajare ajută foarte mult și uneori îți dă aripi.

      Dacă primești îți trimit un pupic virtual pentru că te-ai oprit cu mâna pe umărul meu.

      Apreciază

Lasă un răspuns

