Miercuri, 18 iulie 2013 – Gânduri la vreme de seară



Singurătatea îmbracă foarte multe forme.

În cele mai multe dintre ele(formele), ea(singurătatea) nu prea face bine omului.

Dar, cum se spune că te naști singur și mori singur, până la urmă e bine să reușești să te descurci și cu așa ceva, cu singurătatea vreau să spun.

Poți fi singur și când ești înconjurat de multă lume iubitoare. Ești singur pentru că-ți lipsești, pentru că nu te regăsești, pentru că nu te simți întreg, împlinit, mulțumit. E greu, cu atât mai greu cu cât cei de lângă tine sunt mai iubitori și mai… neostoitori.

Se spune că nimic nu-ți scurtează viața mai tare decât ceea ce nu-ți ajunge, ceea ce-ți prisosește și ceea ce nu ți se potrivește.

Să fii fericit este o datorie către Cel de Sus. Să știi ce este fericirea, s-o cauți unde și cum trebuie este o știință dar o știință la îndemâna noastră.

Ommar Khayam a spus cam așa:

Priveam de pe pământ spre infinit
Cătând să aflu: cerul, unde vine?
Și-atunci un glas solemn s-a auzit:
– Și cerul și infernul sunt în tine!

Din păcate nu prețuim acest mare adevăr și-n loc să ne bucurăm că ne stă mult în putere să ne înălțăm îi lăsăm pe alții să ne scufunde.

În viața mea de ocnaș (citește salariat) am avut parte în fiecare perioadă și de câte o persoană, cel puțin, care se hrănea din oprimarea semenilor. Șefi abuzivi, colegi insistent și dăunător bârfitori, minți opace dar cu sceptrul conducătorului în mână, slujbașe/slujbași cu rol mărunt dar obidă mare pe orice mișca sub soare și care nu se lăsau până nu te otrăveau.

Energia negativă emanată de o astfel de persoană ofilește, urâțește, sleiește, îmbolnăvește.

Am avut parte în 30 și ceva de ani de muncă de DOI ani în care am aflat cum ar fi fost dacă ar fi fost să fie. La începutul celor doi ani aveam 37 și mă simțeam împovărată, obosită și bătrână. Pe parcursul lor am profesat ceea ce mi-ar fi plăcut cu adevărat să fac, m-a condus cineva pe care l-am stimat și am fost apărată de potrivnicii.

Pe la sfârșitul perioadei, un ochi format, de absolventă de Arte Plastice a sesizat și o gură de femeie inteligentă și oarecum fair-play a rostit șoptit într-o ședință, cu surprindere: ce frumoasă te-ai făcut, chiar ești frumoasă. Ce ți s-a-ntâmplat?

Nimic altceva decât că trăisem potrivit cu ființa mea.

Când filmul s-a terminat, am ales să nu fiu nefericită ci să păstrez în minte că dacă cineva nu vede cât de deșteaptă, de bună, de frumoasă, de pregătită profesional etc sunt s-ar putea să fie problema lui.

N-am reușit să nu mă las împinsă până aproape de marginea prăpastie dar de fiecare dată când am văzut că se apropie am făcut ce-am făcut și am deviat traiectoria.

P.S. Am de slăbit cel puțin 25 de kg. Sunt oameni care sunt armonioși chiar fiind supraponderali. Eu nu fac parte din această categorie, totul răcnește: surplus, reziduu, toxină. Mă voi ține și eu aproape de fetele care se joacă de-a cochetăria și suspină după perfecțiune. Pentru ele este cu adevărat o dramă. Fiecare are jaloanele lui, sistemul lui de referință. Cât timp lupta înseamnă străduință și nu necontenită suferință este O.K.

Când voi înregistra un oarecare succes voi pune fotografii mai lămuritoare de-acum și de-atunci.

Până atunci ceva poze de pe ziua de astăzi:

2 gânduri despre &8222;Miercuri, 18 iulie 2013 – Gânduri la vreme de seară&8221;

  1. in ce priveste viata,inteleg ca tu ai certitudini,eu balanta fiind,am intotdeauna dubii.,,Sunt clipe cand imi pare ca tot ce-a trebuit/Sa aflu despre lume,demult am deslusit,/Dar stelele ma mustra tacut din patru zari:/,,N-ai dezlegatnici-una din marile-ntrebari…,,,/Khayyam

    Apreciază

    • Ei, certitudini nu au decât cei mai „nevinovați” Florentina, ca să nu le spun altfel.
      Cunosc foarte bine dictonul „Mă-ndoiesc deci cuget, cuget deci exist…”.
      Atâta doar că mai dau cu cornițele când vrei să mă scufunzi prea tare, că doar sunt capricorn.

      Apreciază

Lasă un răspuns

