Luni, 15 iulie 2013 – Cât poate costa fericirea pe oră…


…într-o zi de luni.

Astăzi am aflat cât poate costa fericirea pe oră. Dacă ești pensionar nimic iar dacă ești salariat 4 lei.

Să mă explic. În parcul Herăstrău (probabil și în alte parcuri) poți închiria o bicicletă, foarte bună, cu 4 lei pe oră. Dacă ești elev sau pensionar nu te costă nimic. Există piste speciale dar nu este interzis s-o iei și pe alte trasee. Nu cred că am mai avut așa o stare de bine de mult timp . Parcul este larg, aerisit, cu umbre generoase, nu aglomerat în cursul săptămânii. Bicicleta mi-a fost oferită gratuit pentru două ore. Nu am rezistat decât o oră și 35 de minute.

Am simțit din mers aroma trandafirilor, izul de pește, stropii de apă de pe la havuzuri, măreția trunchiurilor de copaci care străjuiesc parcul de decenii și care m-au văzut și când chiuleam cu prietenul meu din liceu de pe la ore și mergeam în parc să ne studiem de-aproape vârful nasului.

Un genunchi a început să-mi scârțâie pentru că am cerut șaua mai jos decât este indicat ca să pot coborî mai ușor la nevoie dar altfel, andrenalina tropotea când am coborât de pe bicicletă ca-ntr-o mărunțică și s-a mai plimbărit călduță și sprințară, încă o vreme după ce plimbarea s-a încheiat, prin toate cotloanele mele tinându-mi colțurile gurii agățate de urechi.

Vă provoc, vă desfid, vă implor, vă ordon…vă conjur plimbați-vă cu bicicleta.

9 gânduri despre &8222;Luni, 15 iulie 2013 – Cât poate costa fericirea pe oră…&8221;

  1. Eu mă plimb şi neimplorată, dar nu cred că aş putea mai mult de o oră. Recordul meu, de anul trecut şi ăl!, a fost de vreo 7 kilometri. Anul ăsta, însă, mai mult de o jumătate de oră pe zi, n-am reuşit să-mi fac timp să merg.

    Apreciază

  2. Daaaaa, sa mergi cu bicicleta in timpul liber, cand ai vreme sa adulmeci toate miresmele din jur, poate fi unul dintre cele mai placute feluri de a petrece timpul liber. Sa mergi cu bicicleta undeva unde ai treaba, poate fi foarte util si sanatos, chiar daca nu mai poti sa profiti de tot ce e in jur. Mama mea nu stie sa mearga pe bicicleta.

    Apreciază

  3. E voie sa te plimbi si pe langa bicicleta? Sau au si varianta cu roti ajutatoare, pentru fraieri?Sau cea in tandem, cu bancheta intre ele? Daca nu, n-am nici o sansa, ma resemnez sa stau pe margine si sa chibitez.Dar chibitez cu talent ca articulatiile maxilo-faciale sunt singurele care (inca) nu scartie.:)

    Apreciază

    • Bine-ai venit Adelina!

      Nu sta pe margine, nu ai motive. Ai de unde alege.

      Mie mi s-a făcut rușine când am văzut o persoană cu dizabilități dramatice mergând pe bicicletă. E drept că avea roți ajutătoare dar dacă-l vedeai pe om te închinai. O mânuță strâmbă de oase adunate într-un săculeț de piele.

      M-am întrebat unde mi-a fost mintea până-acum și de ce nu am practicat această formă de mișcare atât de la îndemână.

      Am văzut un fel de biciclete de două persoane asemănătoare carturilor, 4 roți, două scaune cu spătar foarte comode, două volane și picioarele lucrează aproape la orizontală. Astea nu știu cât costau pe oră.

      Am văzut oameni de toate sexele, vârstele, constituțiile, mai aferați (echipați, versați), obișnuiți relaxați. Toți fericiți.

      Incercând eu să-mi împărtășesc mândria că iată, la 60 de ani biciclesc am primit următoarea apreciere de la băiatul meu: mamă, să ne-nțelegem, tu nu mergi pe bicicletă, tu te ții pe bicicletă.

      Daaa?! Hi, hi, hi! Păi e bine că m-am ținut pe bicicletă și într-un loc public nu doar la noi în spatele casei, între lanuri.

      Ce zici „fată”? Vii în Herăstrău? Sau nu ești din capitală?

      P.S. Am biciclit în fustă. Bicicletele au apărători așa că nu-i bai iar fusta era dintr-un material un pic mai teapan și nu mi-a luat-o vântul nici o clipa.

      Apreciază

Lasă un răspuns

