Marți, 23 aprilie 2013 * Gânduri de Sfântu Gheorghe


La mulți ani tuturor celor care își serbează astăzi ziua de nume. Întotdeauna mi-au plăcut icoanele cu sf. Gheorghe în scena cu balaurul indiferent pe ce și de către cine ar fi fost făcute. Timpul a cernut alte imagini și a lăsat adânc întipărită în suflet icoana pictată pe sticlă din casa bunicilor mei.

Cumpărată probabil din iarmaroc, făcută de un pictor mai mult decât „naiv”, sfințită în mod sigur la biserică, înrămată cu ferecătură și veșnic împodobită cu busuioc, înfățișa pentru ochii mei de copil în primul rând un sfânt tânăr, apoi cutezător, călare pe un cal alb care, ridicat pe picioarele de dinapoi și le flutura pe cele din față amenințător, ajuntându-și stăpânul să-nfingă mai cu sârg sulița în trupul balaurului. Deși războinică, imaginea îmi dădea mereu un sentiment de bine, poate de la nuanțele de alb și albastru pe care iconarul le alesese. Cât n-aș da s-o am acum în casa mea!

O, tempus!

Altfel…vreme bună, treabă, bucurii, tristeți, nevoi vorba poetului dar una peste alta azi afară-i primăvară și GATA.

4 gânduri despre &8222;Marți, 23 aprilie 2013 * Gânduri de Sfântu Gheorghe&8221;

  1. Doamnee, ce minune de bobocei ai!!! Mi-ai implinit o dorinta a mea de ani de zile; ziceam ca as creste ratuste dupa ce ne-a luat gainile in 2006, ziceam ca ratustele se cresc mult mai usor, nu se imbolnavesc si cresc repede si am tot cautat, ca prin piete nu se mai gasesc, asa ca am ramas cu aceasta dorinta neimplinita. Cine stie…! Poate odata..
    Sa fii fericita, Ilinca, sa fii! La multi ani lui Gheorghe si celorlati!

    Apreciază

    • Elisa, mulțumesc foarte mult pentru cuvintele pline de sinceritate și căldură. Nu-ți da visul la o parte pentru că dificultatea realizării lui nu este atât de mare.

      Eu am ajuns la bobocei de mila unei gâște pe care am luat-o adultă din târg. A căzut cloșcă și clocea… pietre și am zis că poate o să-i adopte cum mi-a adoptat anul trecut puisorii de la incubator. N-am găsit ouă bune să-i pun și am comandat boboci la Agroland, care Agroland mi-a tras țeapă. Eu sunt capricorn și nu mă prea opresc atunci când îmi pun ceva în cap. Am venit plină de nervi și îndârjire acasă și am dat căutare pe net.

      Înainte de Agroland tot așa părea că nu mai vinde nimeni boboci. În ziua cu pricina cum am dat căutare cum am și găsit. Omul meu nu prea e încântat de creșterea păsărilor dar acceptă pentru că se bucură când ajung în farfurie. M-am uitat implorativ la el, s-a amuzat când a văzut că nu m-am lăsat și am găsit soluție ne-am urcat în mașină și așa am ajuns la crescător acasă de unde am luat cei 5 boboci.

      Merită un oarecare efort și un pic de insistență pentru că răsplata e mare. Până la gătit sunt un milion de clipe în care te bucuri și un milion de clipe în care trudești= două milioane de clipe în care uiți de altele.

      Apreciază

Lasă un răspuns

