Dimanche, 10 februarie 2013 – Mirabila sămânță; Sinonime; Înfăptuiri noi; Bilanț


Alint ziua de azi pentru că deși m-am sculat oarecum încețoșată m-am remontat rapid și iată-mă-s, freș nu preș, gata să vorbesc în oglindă. Pe scurt și clar mi-e bine.

Mă uitam cu noaptea-n cap (prețioase clipe pentru mine, e liniște, e pace, orice altă gură tace și pot fi eu în legea mea) la semințele de roșii (ei bine DAAA, proaspăt cumpărate). Niște cojițe minuscule … dar câtă viață pot ascunde în uscăciunea lor! „Cojițele” puse în pământ în 18 februarie sunt acum plăntuțe în toată regula. Au 24 de zile dacă socotesc bine.

Au frunzulițe adevărate, sunt un pic cam alungite și din când în când mă sperie pentru că uitându-mă la ele ca la sfintele moaște mi se pare, câteodată, că suferă oarecum.

Azi, hălăduind pe bloguri am aflat și de ce: roșiile sunt sensibile la calitatea aerului, chiar pot fi utilizate ca semnalizator natural în acest scop. Cum noi încălzim cu lemne este necesară o aerisire mai frecventă a încăperilor pe care se pare că n-o fac suficient de des. Contra alungirii pot folosi suplimentarea cu lumină artificială, ele au nevoie cam de 12 ore de lumină pe zi și ziua încă nu este suficient nici de lungă și nici de luminoasă.

La germinare scorul este de-a dreptul compromițător adică una da una ba, la jardiniere mă refer sau la soiuri dacă vreți. Din două semănături de roșii o jardinieră a avut germinare cred 100% în alta mi-au ieșit 3=TREI fire. La ardei la fel.

Și uite cum ajungem la sinonime. A semăna= a aștepta= a te îngijora = a fremăta= a te bucura= a te amărî= a te teme= a te preocupa fără tihnă și totata și totata.

Astăzi am semănat într-o singură taviță 4 soiuri de roșii, câte 25 de semințe din fiecare. Cu penseta. Poze mai pe sear

Am încercat ca stratul de acoperire să fie sub 1 cm. 100 de fire de roșii?! Unde-o să le pun pentru că și anul trecut am avut destul de multe și anul acesta nu le mai pot pune în același loc. Iată o problemă. Sigur vor mai fi pierderi, se poate să nu germineze, se poate să mai dea o piatră și este bine să ai cu ce înlocui. Vom vedea.

Am primit înștiințare de la banca de gene că mi-au fost expediate semințe și să iau legătura cu poștașul pentru că expediția este sub formă de scrisoare simplă și nu care cumva să se piardă. Stau cu inima cât un purice. Este prima chestie serioasă pe care o primesc prin poștă la această adresă care în acte sună așa: tarlaua nr/ parcela nr.
Vă țin la curent.

Deocamdată …atât. Să fie bine!

19 gânduri despre &8222;Dimanche, 10 februarie 2013 – Mirabila sămânță; Sinonime; Înfăptuiri noi; Bilanț&8221;

  1. La aproximativ 20 km de București spre Oltenița. Răsfățul Bogdana e departe dacă nu ai o armată de ajutoare. Dacă forța fizică este deficitară rezultatul este cam descurajator. Pe cei care visează curte i-aș sfătui acum (dar cine m-ar asculta) să se gândească bine câtă curte și unde să fie. Sigur POATE FI frumos dar nu este prin definiție. Poate că de la un punct încolo voi inchiria gospodăria pentru cei care vor să trăiască o perioadă și să-și încerce puterile și disponibilitatea.

    Apreciază

    • Daca e sa cultivi plante doar pentru familie nu e atat de solicitant, adica eu sigur as face fata asa ca atunci cand e de inchiriat gradina ma inscriu de pe acum sa prind loc fruntas 🙂
      Am intrebat unde in sud gandindu-ma ca si mama e de langa Gramesti, daca vorbim de cel din Suceava si a stat toata viata in sud, dar ceva mai in sud vest 🙂

      Apreciază

      • Oooooo! Da, despre acel Grămești e vorba. De unde e mama ta?

        Cât despre închiriat… era o figură de stil, mă gândeam cum aș face o faptă bună. Dar totuși n-ar fi exclus doar că asta s-ar întâmpla când nu am mai sta noi aici și ar însemna ca cei care închiriază să locuiască aici și să aibă grijă de tot ce este de îngrijit cu responsabilitate. Am spus gospodăria nu grădina, asta înseamnă tot anul nu doar vara și ca să-ți reprezinți mai bine ar fi cam așa… Tu ai sta aici și ai lucra, îngriji, păzi și eu aș veni în vizită (ca responsabilitate) la „moșia” mea și aș face bulion din roșiile cultivate de tine, mi-aș petrece timpul dorit în casa și curtea mea și eventual m-as supăra puțin că nu știu ce nu s-a făcut cum trebuie și aș pleca apoi pentru a reveni când aș mai avea chef și dor. Nu-i prea egalite-fraternite-amiciție nu-i așa? Deh, gânduri de om potopit.

        Oricum, unde stai Bogdana și câți ani ai?

        Apreciază

  2. Emoții d-astea am trăit și eu (cu germinatul semințelor, zic), până s-a virusat colegul meu. A preluat tot ce ține de agricultura la noi în gospodărie: o tufă de leuștean, una de mentă, una de rozmarin și ceva pătrunjel. Plus vreo 10 fire de roșii și cam tot atâtea de ceapă :))))
    Productivitatea nu contează, el ia activitatea asta drept terapie anti-stres. Eu m-aș stresa mai rău, că mi se îmbolnăvesc sau mor plantele 🙂

    Succes, deci! Să fie o răsărire și-o supraviețuire de 100% la noua plantație 😀

    Apreciază

  3. Ilinca, am citit undeva, pe un site de gradinar autentic – nu ca mine un parat – ca rosiile este bine sa le plantam pe aceeasi parcela ca an ul trecut , asta daca anul trecut nu au fost b olnavioare. Si eu ma gan desc sa le plantez in acelasi loc ca anul trecut.
    Cat despre seminte, le-ai semanat in 18 ianuarie, nu? foarte devreme, dar daca ai un balcon inchis si luminat, prin martie poti sa le scoti si sa aiba multa lumina si vei avea si recolta dinvreme, prin iunie.
    A…si mie m mi-au spus acelasi lucru, vineri si maine ma infiintez la posta inainte de a pleca postasul pe teren sa vad daca au ajuns plicurile. Sunt si eu incantata si emotionata de ideea de a primi de la cineva expert in problema, seminte diverse. Asa ca tinem legatura.
    Sa ai noroc cu toate! Unde-i puisorul, l-a parintii lui?

    Apreciază

    • Bine-ai venit Elisa!
      Sper că ești mai bine cu problemele de sănătate.

      Mă bucur să aud că se pot pune roșiile în acelaș loc. Din vara trecută am un spatiu închis, un fel de prispă să-i spunem și am și un mic solar, 6mX2m.

      Puștiul a stat la mine din primăvară și până acum și cred că în continuare va sta altenativ când la Geta (adică bunica cealaltă) când la Muni (adică la mine). Părinții sunt storși și-l văd care cum.

      Apreciază

  4. Hm, ce bine-mi fac cuvintele tale!
    M-aș fi bucurat să fie și la noi la fel dar domnul și stăpânul meu are altfel de chemări străbune decât grădinăritul și specific profesional neajutător ca timp. Eu însă voi ține minte ideea înțeleaptă „a reduce” până la a ține în frâu și până la cât ține cocoașa și mă voi bucura mai mult.

    P.S. Ce frumoasă relație de familie aveți (mă refer la creșterea copiilor). Rar și foarte constructiv.

    Apreciază

  5. Pentru Bogdana

    Ha, ha, ha! Te iubesc!
    Ești un pic mai mică decât copiii mei.
    Nu, nu este si-o văcuță și deocamdată nu este cazul. Omul meu de-abia suportă cele câteva penate. Am stârnit fără să vreau o furtună de vară în plină iarnă.

    Deocamdată este cineva care ocupă spațiul și dictează regulile: nepoțelul meu și cât va onora el cu prezența cetatea Dididava nu se poate schimba nimic în peisaj. Ai copii Bogdana?.

    Cine știe, poate cândva ne vom cunoaște. CHIPINTACI (adică menținem legătura).

    Apreciază

Lasă un răspuns

