Vincero al II lea – sau Oda bucuriei – sau la cules de papagali cu strecuriciu


Eram mai impovarata de ganduri si fapte. Statura nu-mi era  prea dreapta si fruntea mi-era incruntata, eram ostenita de framantare si de-o lupta oarecare.

In treacat m-am uitat la perusul meu si ma gandeam ce soarta si pe acest sufletel, sa stea inchis singurel si sa primeasca ingrijire doar cand imi aduc aminte. Stati, n-aruncati prea multe cuvinte mustratoare. Asa-i cand omul aproape nu se poate ingriji pe el din oarece motive.

Cu greutate m-am mobilizat spre gainile pe care azi le-am cam neglijat sa le mai dau ceva de mancare la ceas de inserare.  Ele stau intr-o imprejmuire care ofera protectie si contra altui pasaret bine sau rau intentionat care ar putea veni din neant. Doar vrabiile obraznicute si scormonitoare au acces in inchisoare.

Inauntru ajung mai mereu, sa iasa e mai greu si de cele mai multe ori raman fara cap deoarece catelul meu vanator face hap!

Asa ca m-am infiorat cand am vazut inauntru agatat de-o bucata de plasa un ghemulet pestrit de pene verzi. Doamne, cum ai ajuns aici, mai zgribulici?!

Ca sa nu mai baigui in rime aiurite va spun pe cinstite ca tare m-am bucurat cand am realizat ca m-am ales cu inca un perus.  L-am capturat cu un strecurici si pana in casa l-am lasat cu indurare sa ma ciupeasca cat poate el de tare, cica e o dovada pe care o cere ca n-o sa-i provoci tu lui durere.

Ma bucur din suflet ca a scapat si nu a fost mancat de cainele meu vanator. Iar Vincero, pe care tot asa l-am dobandit, (ostenit de cautari dupa ce si-a capatat o periculoasa libertate s-a oprit la mine in ograda si s-a lasat usor capturat) are de azi un tovaras bun. S-au bucurat amandoi si-acum dorm pe-acelasi betisor. Bine-ai venit Vincero al II-lea.

2 gânduri despre &8222;Vincero al II lea – sau Oda bucuriei – sau la cules de papagali cu strecuriciu&8221;

Lasă un răspuns

