Doi ani cu discretie – jurnalul unei zile de nastere


Vremea si vremurile mai schimba lucrurile din fagasul lor. Nu le mustruluim acum. Nici nu ne-ar asculta.

Un copil, de-aniversarea lui, este singur cu buna si strabuna. Mai trebuie sa rabde cateva zile pana sa-i vada iar pe mama si pe tata.

El:

Aseara a fost jale. Am plans inainte de culcare cum nu am mai plans demult. Cred ca nici nu stiam de ce o fac. M-am descarcat de toate cele. Am plans cu jale, adanc, scuturat, cu multe multe lacrimi. Si ca dupa furtuna, la un moment dat lacrimile s-au uscat brusc, gura s-a dus pana la urechi si m-am apucat sa construiesc si sa verific daca bunica mai stie culorile.

Bunica: Da. Marturisesc ca mi s-a strans inima. Nimic nu-l ostoia. Inainte sa disper insa mi-am adus aminte din neguri de vremi cum eu, la bunici, plangeam din cand in cand la fel si ei concluzionau intr-un sfarsit: ti-e dor de mama si de tata?!

El: Plansul mi-a facut bine pentru ca am dormit neintors pana la 7.30. Mai dormeam dar mi-am incurcat picioarele in pledut si am scancit un pic. Mare greseala pentru ca bunica a navalit in camera cantand ceva si a ridicat brusc jaluzelele si au navalit lumina si zgomotul vantului peste mine. M-am instrambat si m-am intors cu spatele. Noroc ca a reparat repede lucrurile si mi-a adus laptele caldut si am revenit la starea de bine.

Bunica: Doamne, ce bunica nebuna! Daca m-am sculat cu noaptea in cap framantata de gandul ca nu stiu din ce sa-i incropesc ceva aniversar lui Todorutu’ nu mi-am dat seama ca este de-abia 7.30 si bucuroasa ca s-a trezit am inceput sa-i cant multi-ani traiasca! Bietul copil!

Mai dormi dragul bunii! Mai dormi sa te faci mare!

Cum sa faci un tort din doua oua?!…Pai daca numai doua am avut adevarate? Si-apoi e ziua lui nu e ziua mea, asa ca …dupa dimensiuni merge! Pai si asta e tort? Nu, cred ca mai degrabă e o tortă! Dar e foarte parfumata, insiropata si are in ea stafide si pe ea piersici in diferite stadii. Arata ca un soare sau ca o soreanca mai degraba! Imprastie multa caldura si lumina. Dar cel mai important este mesajul:

Sa cresti mare, sanatos, la suflet si trup frumos, sa fii iubit si fericit, sa ai noroc…da, toate astea la un loc si viata lunga alaturi de multi oameni dragi!

La multi ani Todorutu’ bunii!

12 gânduri despre &8222;Doi ani cu discretie – jurnalul unei zile de nastere&8221;

  1. Nicol zice:

    Ilincuto sa-ti traiasca in fericire comoara, sa fie sanatos si iubit de toti cei ce-l inconjoara! Sa traiesti sanatoasa si tu ca sa-l alinti, sa-i faci voile, sa-i spui povesti si de s-o-ntampla, sa-i stergi lacrimile de pe obrajori si sa-i ostoiesti inimioara.

    Apreciază

Lasă un răspuns

