Arca lui Noe


Viața în ograda noastră nu este nicidecum așezată. Pentru că întemeierea cetății s-a produs cam târzior, spre apus, pentru că suntem firi diferite până la cer, pentru că valurile încă ne saltă încolo și-ncoace, pentru că cei care au fost luați în considerare ca posibil prezenți sunt eminamente absenți, pentru că în sud oamenii sunt altfel decât cei din copilăria noastră …etc, etc viața la noi în ogradă nu este nicidecum așezată.

Când vrei să grădinărești este nevoie să poți fi cu gândul, cu trupul, cu toată puterea și cu toată inima prezent, dăruit, atent și disponibil, netulburat, sănătos și bine dispus. Ochiul stăpânului îngrașă vita.

Dacă ceva te stresează, stresul respectiv se abate și asupra sufletelor verzi pe care le oblăduiești.
Grădina mea este acum lângă un vecin dezagreabil și de câte ori intru în grădină aud vorbe urâte, de regulă invocări ale lui Belzebut. Cred că-l aud invocat de zeci de ori în fiecare zi.

Mi-am impus să depășesc inconvenientul și în parte s-a diminuat neplăcerea. Mi-a trecut prin cap însă la un moment dat să schimb locul grădinii de legume dar nu este așa de ușor și ce am reușit atunci a fost să recuperez o fâșiuță de vreo 4-5 m de lungă și un metru de lată aflată lângă gardul opus, pe care am pus diverse, la plesneală, încercând doar să nu le sufoc prea tare și după principiul ce-o ieși o ieși și ce s-o face – s-o face. Nu conta decât că pot sta aplecată asupra gliei în liniște și pace câteva clipe din zi.

Așa se face că bucățica aceea de pământ arată ca arca lui Noe având pe ea la ora actuală: 1 rând de porumb, un rând de fasole urcătoare, un rând de sfecla roșie, un rând de usturoi, câteva fire de varza albă din r[sad propriu, câteva salate crețe, trei fire de floarea soarelui răsărite de voie, un fir de lobodă albă apărut din senin, două fire de roșii care s-ar putea să fie cele micuțe galbene plus un copăcel venit pe aripi de vânt pe care l-am apărat din răsputeri omul meu fiind impotriva invaziunilor. Zău dacă este ceva nefericit acolo.

varza albă care se pregătește să devină …încăpățânată

rasadul de telina a crescut nesperat de frumos si am transplantat-o in sfarsit
*****************************************************************************************************
o parte din rosii, Saint Pierre

Lasă un răspuns

