Ave!


First time in my life am scos pui la clocitoare.

Mi se pare miraculos sa pui oua la …”borcan” si sa scoti fiinte vii. Amanunte mai incolo. Deocamdata am gasit un link unde puteti vedea evolutia embrionului in oul de gaina. Iata-l:Oul si puiul

* Am revenit:

Am folosit un incubator cu intoarcere semiautomata patrat, IO-1PTE regulator digital cu afisare temperatura. Cred ca si-a facut destul de bine treaba. Deocamdata au scos ochii la lumina 17, din care unul gat golas si unul motat. astazi este termenul dar ei au inceput sa iasa de-acum trei zile. Capacitatea declarata a incubatorului este de 56 de oua de gaina pe suport dar se recomanda sa nu folosesti colturile?!?! Nu le-am folosit si asa am pus vreo 34 de oua de gaina si sapte de rata muta. Ele vor mai ramane in incubator inca o saptamana.

Mai sunt cateva oua ciocnite deja. Oricum sunt multumita si daca ar ramane doar atatia pentru ca ouale nu au fost chiar de cea mai buna calitate iar puii iesiti pana acum sunt intregi, normali si veseli. Mi-a fost foarte teama de monstruleti. M-a iertat Doamne-Doamne, cel putin pana acum.

Mecanismul de intoarcere consta intr-o cheita de metal pe care o rasucesti stanga dreapta si rastelul cu oua se intoarce cu 180 de grade.

Ouale pot fi depozitate pe acest rastel si-atunci intoarcerea se face de preferat de 4-5 ori in 24 de ore sau pe un gratar de plastic cu intoarcerea complet manuala la de 2-3 ori pe zi.

Acel intervaL care rezulta impartind 24 la 4 este destul de scurt totusi chiar si pentru o persoana mai disponibila cum ar fi o casnica, o pensionara. In 21 de zile esti nevoit sa mai pleci de-acasa si se poate sa depasesti 6 ore de absenta, sau sa nu te trezesti noaptea chiar cand ar trebui. Mi s-a intamplat de mai multe ori si se pare ca nu-i chiar fatal.

Pentru prima sarja de pui costul este foarte mare. Pretul clocitoarei plus consumul caloriferului care a asigurat cele 20 grade in ambient, mai ales daca nu depasesc cu mult nr. 17, te poate face sa suspini dar sentimentul reusitei si increderea intr-o experienta viitoare compenseaza.

Mai vorbim si ilustram. Deocamdata sa nu ne deochem. Ptiu!

* Sunt deja 26. Unul si-a intepenit piciorusul indoit (genunchiul cum ar veni) intr-o gaurica din gratar si schioapata. Peste cateva zile voi sti mai bine daca toti sunt vigurosi. Acum asa par. Inca mai sunt cateva oua. Dimineata unul era ciocnit. Deci mai avem un pretendent la venire pe lume. Cu memoria nu stau foarte bine iar cu notatul …nici atat dar parca am pus cateva oua mai tarziu un pic. Oricum 26 din 34 rezulta un procent de 76 la suta, ceea ce nu-i rau deloc.

Si-apoi… mai sunt ouale de rata. Acolo chiar nu stiu cum va fi pentru ca lor le trebuia mai multa umiditate, dubla fata cea pentru ouale de gaina ceea ce sigur nu le-am oferit, facand doar un mic compromis si punand apa si in canalul al doilea din cand in cand.

Pe curand.

Această prezentare necesită JavaScript.

2 gânduri despre &8222;Ave!&8221;

Lasă un răspuns

