Consemnări


I. Gingașii dăunători.

Acum două zile, de la fereastra dormitorului, am văzut primul fluture zburând în ograda noastră. Mica tufă de forsythia, exuberantă după ce i-am pus câteva lopeți zdravene de mraniță, l-a privit cam indiferentă. M-am lămurit repede de ce și mi s-a strans inima pentru că am și văzut cu ochii minții omizile de pe varză. Era cunoscutul fluture alb cu ochisori negi pe aripi. Imaginea este luata de pe internet.

II. Născuți cu peceți.

Am încercat să analizez și să interpretez ceea ce voi descrie în continuare și nu mi-am gasit cuvintele. Poate calificați voi lucrurile. Când a fost nevoie de dezăpezire ba eu, ba dl. col. (R) de vis a vis alunecat dreapta, am sensibilizat primăria și cumva, cumva a venit un utilaj însoțit de un personaj. Mai departe de noi pe uliță sunt gospodării, mai așa, mai așa… Dar sunt.

Dezăpezirea s-a făcut atunci când am solicitat eu puțin până după colțul curții mele ( mai-mai să-l înfunde pe dl. col., după care utiljul s-a răsucit pe șenile luând cu el și personajul și-a tulit-o fără explicații, de-am rămas și eu și d-l Vice – tânăr, frumos, și harnic- cu gura căscată iar când a solicitat dl. col. (R) …puțin după poarta lui și tot mormanul de zăpadă a blocat drumul pentru ceilalti oameni de pe ulita noastră. Noroc ca ei pot iesi totusi la sosea si prin alt traseu.

Pana ieri nu aveam iluminat …ulițal (stradal). Și ce sa vezi, de ieri s-au pus pe stalpi 2 lampi, una la l. col. (R) si una la vecinul dinaintea lui. Si-atat pe-o ulita intreaga. Casa noastra vine intre cei doi asa ca de bine de rau…

Azi, pe-ntuneric, cand mi-am aruncat ochii pe fereastra am vazut 4 elemente dintr-un foc: corcodușa vecinului cu rochie albă cu flori, transparentă în lumina becului- doar nu pot spune corcodusul vecinului in rochia lui alba…-, luna sus pe cer, singurul far pe care-l aveam pana acum, si semnalizatorul rosu de la antena de telefonie mobila care anunta avioanele sa nu se dea cu capul de scheletul ei metalic și, bineînțeles îmbucurătoarea lumină de pe stâlp.

Nu mă gândesc decât la ce răspuns vor da părinții copiilor care vor întreba: mamă(tată), în dreptul nostru de ce nu este lumină?

Eu nu mă pot uita la copii ca la râme, chiar dacă sunt săraci, sau de țigani, sau altfel dezavantajați..

III. Neprofesionalism

Detest lipsa de profesionalism și superficialitatea în evaluarea la prima vedere a oamenilor, mai ales în sfera serviciilor.

Îmi aduc aminte de Mișu, vânzător de galaterie de pe vremea anilor mei de liceu. Intrai la el în prăvălie să-ți cumperi ciorapi de mătase și ieșeai cu o grămadă de alte lucruri și mai erai, tu client și fericit pe deasupra. Avea artă.

De extrem de multe ori în bănci, în farmacii, nu mai spun de magazine, am întâlnit atâta involuție comunicativă și lipsă de profesionalism încât îmi parea extrem de rău, eu care nu mi-am dorit niciodată funcție de răspundere, că nu sunt persoana care ar putea să dea afară instantaneu micimile respective.

Te trezești în fața câte unui dovleac care-și ridică prețios privirea și cum dă cu ochii de tine îți transmite cu mare intensitate fără cuvinte mesajul dispari insectă din viața(fața) mea. Te-ar interesa prea puțin dar apucă și dechide gura și-ncepe jalea. Și-ți consumi energia s-o lămurești că nu te interesează ce-a presupus, că-nțelegi chiar și ce nu ți-a spus…etc, etc.

IV. Ce-nseamna har

Daca vreti sa stiti ce-nseamna har, cel putin in lumea bisericeasca, va pot spune in felul meu si eu: este persoana in fata careia te simti brusc, dupa un schimb simplu si modest de cuvinte, extrem de bine si de linistit. Da, exista astfel de oameni, priceputi sa te faca sa sa te-mpaci cu tine, cu lumea, cu cele ce le ai de dus fara sa se straduiasca, sa peroreze, sa te convinga. Biserica Sf. Anton, Curtea Veche, București. Si daca va spun ca nu sunt un om bisericos…si nici habotnic, si nici convins… Sunt doar un om cu slabiciunile lui, temător uneori, întrebator…

Lasă un răspuns

