Firicel de viață nouă


Am săvârșit, în sfârșit, prima timidă încercare de a mă-ndrepta spre soare. Hm, ce îmbârligat sună!

Voiam să spun că tare dătător de speranță este să pui niște semincioare în pământ și după o cât mai scurtă așteptare să începi să crești în speranță, cuget și simțiri împreună cu micile plantuțe, care vor fi fiind ele acolo.

Foarte repede incolțesc semințele de crăițe, în 4-5 zile, și sunt viguroase și miros amărui ca un leac de babă cumsecade și pricepută. Dacă semeni roșii, ardei și alte plante folositoare dar descurajatoare prin lentoarea cu care încolțesc atunci este foarte ajutător să semeni și ceva care răsare foarte repede.

Deocamdată am pus ardei, rosii si varza.
Pentru a semana iti trebuie o anumita stare, este ca si atunci cand faci paine sau cozonac. Este bine sa fii doar tu cu semincioarele, sa le chemi, sa le descanti, sa le promiti, sa le menesti si …ele vor veni.

„Solarul” meu incropit este pierdut sub zăpadă. Nici urmă de lumină nu ajunge dar nici alte condiții de germinare nu există. La primăvară le voi descoperi cum au descoperit cercetătorii din Siberia in permafrost cuiburile de veverite cu seminte de 30.000 de ani. Au incercat si unele au incoltit.

Iubiti-va mult si mai iubiti-i si pe altii daca puteti.

6 gânduri despre &8222;Firicel de viață nouă&8221;

  1. Nicol zice:

    Esti harnica, Ilincuto! Si mie-mi pla tare mult craitele, cu mirosul lor amarui dar in casa, pe balcon (inchis) nu prea le place. Atazi si eu m-am harnicit si mi-am semanat patrunjel in niste jardiniere 🙂 ca sa-mi completez aromaticele (mai am maghiran si rozmarin) iar cand voi putea, o sa-mi seman busuioc si menta..

    Apreciază

Lasă un răspuns

