Lacomie, dragostea mea! – Omenie te salut!


Postarea de-acum este continuarea celei de ieri.

Exista o lege care spune ca nu se mai taxeaza dublu cursele taxi inafara orasului. Dar soferii de taxi nu se lasa asa usor si daca nu deschizi tu vreo negociere promitatoare ai toate sansele sa nu accepte cursa ceruta.

Ieri, cand am inteles ca nu sunt sanse ca autobuzul cu sofer cumsecade care ma informase ca pe la ora 16 pot face tot cu el drumul inapoi spre casa sa fie la locul de intalnire, m-am uitat cu disperare in jur. O multime satisfacatoare de taxiuri dormitau la marginea carosabilului dar stiam eu ce stiam.

Pe aparat, un drum pana la mine acasa face cam vreo 27 de lei. Microbuzul face 4 lei. Dar daca esti strans in chingi o faci din cand in cand si zici mersi ca se poate. Daca soferii ar respecta legea nu ar mai ramane decat sa te organizezi asa ca sa se intample cat mai rar.

Ieri trebuia neaparat sa ajung acasa si mai ales pe lumina. Mi-am facut planul in minte: dupa ce spun unde spun repede si cat ofer ca sa fie tentant – 50 de lei.
„Buna ziua! Faceti o curs pana la…?” Tinerel dar nu de tot, curatel, imi spune putin avantat:”50 de lei”

Haț! zic eu in mintea mea iar cu glas tare:Hm, O.K! Era gata sa ma asez direct in capul lui, am nimerit totusi scaunul, am tras repede portiera dupa mine si la drum.

Cand am trecut de bariera, omul a cascat ochii cat cepele iar eu i-am urmat privirea. Purtam o conversatie vesela cu un motan multumit de targ cand omul a vazut infernul alb.

Blanda, moale si aparent indiferenta incercam sa sutin mai departe conversatia care-si schimbase tema dar in gandul meu faceam: da Doamne sa nu intoarca, da Doamne sa nu intoarca…

„In viata mea nu am fost pe o astfel de vreme si mai ales inafara Bucurestiului cu masina!”
Pe dreapta, la rand, 2 microbuze zaceau infipte inafara carosabilului cu botul in namete.

Un neant alb se-nvalatucea pe sosea de nu mai stiai de esti pe pamant sau in cer. Soferul se tine cu mainile de volan de parca zicea: vântule nu mi-o lua, ca asta este painea mea! Noroc ca lama trecuse si carosabilul nu avea depuneri incomode de zapada. Abia urma.

Multumesc proniei ceresti ca mi l-a scos in cale si m-a ajutat sa ajung chiar pana in fata portii si sunt sigura ca a reusit si soferul sa revina pe plaiuri la ora aia inca rezonabile. Seara, fiica mea imi spune la telefon: ce bine ca ai plecat cand si cum ai plecat pentru ca in statia de microbuze era lume ca la manifestatie si nu se misca nimic, adica nu mai pleca nimeni in cursa. Peste inca o ora, vrand sa traverseze strada nu putea ajunge pe trotuarul celelalt din cauza vantului. Dimineata drumul care ne leaga de Bucuresti a fost declarat inchis.

Un pic de lacomie dublata totusi de un pic de omenie m-au salvat ieri din temerara incercare.

Tinand cont ca m-am ales cu o plimbare afara cu nepotelul meu caruia i-am facut un omulet de zapada aproape cat el iar ei toti s-au ales cu painea mea de casa pe care am pus-o fierbinte in sacosa si am ajuns cu ea calda la destinatie, parca as spune ca a fost o zi blagoslovita de Doamne-Doamne.

3 gânduri despre &8222;Lacomie, dragostea mea! – Omenie te salut!&8221;

  1. Nicol zice:

    Ilinco, ai fost si curajoasa si norocoasa! Dar cum motivul (Todorut) este de cea mai mare insemnatate, Dumnezeu ti-a dat intelepciunea sa pleci la timp si norocul sa ajungi cu bine. Sa fii sanatoasa!

    Apreciază

  2. Nicol zice:

    Ilincuto, ce sa zic: e bine in „cetate”, atat cat se poate (anii bata-i vina) iar comorile sunt tot mari. Dvid are 5 ani iar Raluca 3. Merg amandoi la gradi, iar mai nou, m-am apucat sa mai citesc povesti uitate ca mereu mi se cere (la culcare 🙂 ) sa spun o poveste noua. Le epuizasem pe cele stiute, mai inventasem si altele dar nu mai mergea asa ca m-am intors la cartile cu basme.

    Apreciază

Lasă un răspuns

