Sere saga II


Vă rog frumos să mă iertati dacă derutez cu un astfel de titlu. Eu sunt foarte departe de a mă numi grădinar. Sunt doar un om care, ocupându-și ceva timp mimând aș putea spune grădinăritul, iși mai alungă gânduri, își mai găsește liniștea. În grădinărit este nevoie de continuitate și dăruire, de disciplină, de multă atenție…

Când pot, mă opresc din …drumul vieții și mai culeg câte-o informație, mai fac câte-un gest, mai pun o sămânță și-ncerc să trăiesc cu bucurie măcar acele clipe.

Acum:

* seră = adăpost stabil, făcut in general din schelet metalic și sticlă, pentru adăpostirea plantelor în care se găsește o sursă de căldură.

solar = adăpost provizoriu, neîncălzit, alcătuit din folie de plastic.

Deci „maxi sera mea” nu este sera.

* Am aflat ca sporul de temperatura pe care îl poti obtine in solar fata de afara este in principiu de 7 grade.

* Este necesară asigurarea aerisirii permanente a adăpostului si diminuarea pe cat posibil a condensului. Imi aduc aminte ca odata am stat de vorba cu un calator dintr-un microbuz care amarat imi spunea cum i se stricasera rasadurile dintr-un solar mare din cauza condensului si a unei scaderi bruste de temperatura. Pe-aici mai este vorba si despre dioxidul de carbon care trebuie sa fie prezent dar intr-o proportie controlata.

Informatii interesante despre amenajarea unui solar.

Pun acum poze cu micul meu…cort cu care voi exersa jocul de-a solarul. Problema care mi se ridica spre rezolvare este scurgerea apei din jurul lui. Locul cam stramt si cele doua pante abrupte pot transforma totul intr-o lacaraie si eu vreau sa imping lucrurile cat mai aproape de reusita. Cand rezolv problema voi veni cu detalii.

Accesul il am folosind deschiderea posibila din ambele capete din care pot lucra in sprijin cu genunchii pe o scandurica pana la jumatate. Un pic cam incomod. Avantajul este locul bine adapostit.

Am si semanat in el: un rind de salata, un rand de ridichii albe, ceva care s-ar putea sa fie varza rosie, patrunjel verde, si un soi de rosii. Semintele sunt din plicuri uitate prin gospodarie si care nu au expirat inca.

Cultivarea in mediu protejat rezolva unele probleme dar ridica altele pe care trebuie sa le stiu.

* Am verificat cu modestul termometru din dotare temperatura la sol la ora 8.30 langa solar -2grade in solar +1 grad. Imi trebuie 2 termometre pentru a verifica concomitent cele doua temperaturi. Oricum cred ca achizitia de grade in plus depinde si de dimensiunea solarului unul mare fiind avantajat(sau nu?).

Lasă un răspuns

