Grila


Am scris, am sters, iar am scris, iar am sters.

Sunt foarte tulburată. Nu voi dezvolta de ce și cum. Se încadrează la dialoguri absurde și astfel de situații pot stârni polemici epuizante.

Am ajuns sa ne aflăm în plin ev „grilă”.

Au ajuns la maturitate (cronologică desigur) ființele care au trecut prin procesul de educație bifând căsuțe într-o grilă.

Ce are rău GRILA? Ucide mintea și sufletul, logica și simțirea.

De-aseară stomacul mi-este ghem, în gât năvălesc noduri-noduri… și jalea se-arată la orizont.

Suntem o societate din ce în ce mai bolnavă și aproape nu se mai poate face nimic.

Acum câtva timp, pe un post de televiziune, o mamă încerca să caute ajutor pentru fiul ei aflat lângă ea în studio.
Un tânăr frumos, bine dezvoltat, după care fetele ar fi întors capul.

Ea imbatranise, se imbolnavise de inima si simtea ca daca nu se desprinde va muri si nu ii era de ea ci de ceea ce se va intampla cu el atunci ca ea nu va mai fi. Cauta un loc specializat unde el sa fie ingrijit.

Problema lui? O veti intelege din urmatoarea intamplare relatata chiar de el.

Intr-o dimineata, statea in camera (locuia la parter) si asculta muzica (singura activitate care-i placea si care ii putea ocupa timpul) cu fereastra deschisa. Au trecut doua fete prin fata ferestrei si au fost atrase de prezenta lui si de muzica placuta. S-a inchegat un dialog si fetele s-au apropiat de fereastra. Atunci, el a intins brusc bratul si i-a tras un pumn in nas celei mai apropiate dintre fete. Asa, pur si simplu.
Baiatul radea cand povestea.

Cum credeti ca a suferit mai tare si mai tare fata lovita?

Intr-o dimineata frumoasa(nu se poate sa fi fost altfel), cu o prietena langa ea, a auzit o muzica placuta si a vazut o fata frumoasa si prietenoasa de baiat. Ce-i putea incalzi si deschide sufletul mai mult?! Si-a deschis sufletul…

De cate ori ni se intampla intr-o saptamana ceva asemanator (sigur ca nu fac trimitere la aspectul romantios)?!?!?!?

Ce este mai rau in „evul” pe care il parcurgem nu sunt lipsurile ci DESTRAMAREA. NE DESTRAMAM. Oamenii nu se mai iubesc, nu se mai respecta si nu se mai inteleg nici pe ei insisi. De unde, cum si cu ce sa-i iubeasca, sa-i respecte si sa-i inteleaga pe altii!

X si zero. Firimituri pe-o fata de masa. Reset. Aburcare. Insfacare. Tarzan.

P.S. Si totusi, pentru ca suntem in postul Craciunului este o datorie sa-mi aduc aminte de finalul filmului „Andrei Rubliov”. Daca nu l-ati vazut incercati sa-l vedeti. Este un film lung si greu. Trebuie sa te tina sufletul si inima sa-l vezi. Dar daca reusesti,(eu l-am vazut singura, la Cinemateca mica, si era sa ies din sala pentru ca simteam ca-mi plesneste inima in piept de atata apasare). Mi-am adunat puterile, am ramas si pana la urma m-am bucurat. Finalul spune: Si totusi exista frumos in oameni!

Lasă un răspuns

