Viena – pe curand


Cred ca nici-o excursie din cate am facut pana acum nu mi-a creat atatea emotii ca cea la Viena. Asta si pentru ca am avut timp sa ma gandesc fiind oarecum planuita mai din timp, restul au fost oportunitati ivite din scurt care, nu mi-au dat timp sa ma framant prea tare.

Aceasta m-a fiert un pic in suc propriu. Cum sa ma imbrac a fost tema cea mai apasatoare. Cum pe strada, cum la OPERA, cum la restaurant, cum… Ha, ha, ha. Raspunsul: Comod si decent. Esti ca omul invizibil. NU TE VEDE NIMENI. Nu te masoara nimeni, nu te comenteaza nimeni, nu se impiedica nimeni de tine. Citeam pe undeva ca VIENA a cultivat de-a lungul timpului ideea TRAIESTE SI LASA-I SI PE ALTII SA TRAIASCA.

Minus talul CORCODUSA care avea sigur o problema existentiala, restul persoanelor cu care am avut tangenta au fost zambitoare si politicoase si s-au straduit sa ne faca viata usoara.

Cand spui un nume de oras mare, vechi, dintr-o tara importanta, te astepti ca bogatia sa curga sub diverse forme pe strazi si totul sa fie stralucitor. Sigur, asa gandesc eu care sunt un iremediabil copil dar asta nu pentru ca am ajuns la varsta la care cei mai multi incep sa dea in mintea copiilor ci asa sunt de-o viata.

La Viena bogatia nu mi s-a aratat dintr-odata, am haladuit un pic cu sufletul infiorat de spaima intrebandu-ma unde este stralucirea. Dar pe urma am gasit-o. Mi-a placut foarte mult la Belvedere Superior. Lacul din fata si privelistea care se deschidea la picioare catre Belvedere Inferior, deschiderea care ti se infatisa de la ferestrele Palatului pana departe in zare de-o largime extraordinara, arhitectura Palatului mi-au satisfacut asteptarile si mi-au dat un sentiment de zbor si lumina.

Ziua a fost frumoasa, cerul inalt, plin de azur si de puf alb, vizitatorii erau in numar ideal, atat cat sa nu fie pustiu dar nici sa nu te sufoci. Am iesit un pic mai devreme din Palat decat omul meu si mi-a facut o placere nebuna sa ma intind pe-o banca, sa-mi pun mainile sub cap si sa las gandurile sa se scufunde-n cer.

Mi-a placut mult si la Albertina, de fapt intreg complexul Hofburg. Mi-a placut primaria din Viena. Mi-a placut totul in principiu. Dar m-au dezamagit vestitele gradini si de la Schonbrun si de la Belvedere. Sigur, privite de sus, par niste covoare cu arabescuri dar inafara de momentul de inceput, cel al desenarii contururilor si plantarea cimisirului, restul, umplerea cu culoare nu reprezinta mare lucru: ghetisoara, gura leului, craite si plantuta cu frunze argintii mi s-au parut dezamagitoare. De fapt meritul gradinii este unul pur geometric deloc de neglijat dar ma asteptam la altceva. Plante deosebite, diverse, frumoase, de fapt cred ca ma asteptam la o gradina botanica si imi dau seama ca nu era cazul. Este frumos asa.

Ca sa va dati seama ce invalmaseala de trairi, impresii, informatii, imagini am dobandit in aceasta intreprindere o sa va spun ca ajunsa acasa, dupa ce am coborat un pic cu picioarele pe pamant, am casunat pe-un volum de Agarbiceanu si l-am citit din scoarta in scoarta linistindu-ma aparent si eliberandu-mi mintea de Viena si de maretia si tumultul ei de istorie si cultura inchis intre ziduri precum Ana lui Manole. Si cand credeam ca s-a sfarsit si ca gata, a trecut m-am trezit spunandu-mi: Viena, pe curand.

P.S. Ma simt datoare sa recomand hotelul la care am stat si care mi-a ostoit trupul si sufletul in fiecare seara si dimineata, cu o baie buna, un pat confortabil si un mic dejun de tipul bufet suedez oferit in saloanele sale cu peretii imbracati in lambriuri si tapiterii, cu sandvich-ul pentru drum ingaduit cu discretie si cu gradina lui de vara din curtea interioara delicioasa. Se numeste ALtwienerhof si daca veti cauta referinte despre el pe net veti gasi mentionata cel mai des amabilitatea personalului. Va asigur ca este adevarata si SFANTA pentru un suflet ratacitor.

2 gânduri despre &8222;Viena – pe curand&8221;

  1. stefana zice:

    Am citit pana acum fara sa comentez, asa cum as asculta cu atentie, fara sa intervin, o calauza. Virtual m-ai plimbat cu rabdare prin locurile din Viena, impartasindu-mi impresiile si sentimentele tale. Nu pot spune mai mult decat…
    Multumesc!

    Apreciază

Lasă un răspuns

