Viena – Continuare


„Fiecarui timp, arta sa. Artei, libertatea.” = Der Zeit ihre Kunst. Der Kunst ihre Freiheit = Motto-ul de pe cladirea Secession din Viena

Am vazut-o doar pe dinafara si am intrat in shop-ul de la parter. Gand bun dat de broastele testoase de langa usa pentru ca am cumparat o carte foarte consistenta Viena – Arta si arhitectura cu numai 15 euro

Despre Secesiunea vieneza aflam destul de multe aici

Pentru a face loc in mintea si in inima ta intregii bogatii de cultura si civilizatie pe care ti-o poate arata Viena iti trebuie multa pregatire prealabila si in sub nicio forma nu-ti este de-ajuns un singur prilej.

Am declarat ca l-am descoperit si l-am indragit instant pe Schiele. Cred ca indragit nu este chiar termenul exact. Am fost puternic marcata. In postul respectiv am cules cu graba un link din enciclopedia de arta descoperita pe net si am trecut mai departe. Ajunsa acasa am vrut sa aflu mai mult despre pictor si m-am simtit stanjenita un pic vazand in ce masura este reprezentata sexualitatea in opera lui. De fapt asa este si caracterizat, a fost urmarit in creatia lui de sexualitate si de moarte. Daca treci dincolo de abordarea simplista a temei, nu cu sufletul usor, ramai la parerea ca este un pictor foarte bun. Opera lui nu te face sa pasesti incantat, mai usor si cu zambete admirative pe buze. Te tulbura, te incita, te revolta, te sperie, te uimeste, TE EMOTIONEAZA. Vigoare in tuse simple, ochi critic, putere de surprindere si redare a caracterelor cu putin consum de cerneala sau culoare.

Feminitatea cu toate ale ei: grotesc, agresivitate, frumusete, candoare, gingasie, desfrau, rautate, chemare, ratacire. Forme dar mai ales atitudini, stari, sentimente.

Si printre majoritatea operelor pline de dramatism, din cand in cand si oaze de lumina.

Comentarii despre opera sa , despre modul cum a fost vazut de-a lungul timpului ca si despre destinul sau aici

Copacul desfrunzit este chiar autorul.

Lasă un răspuns

