Din Viena va transmit (III)


Albertina

Galerie expozitionala – Monet bis Piccasso

Incapere dupa incapere, nivel dupa nivel, uiti de scurgerea timpului, de vremurile in care te afli si doar ciolanele care se revolta din cauza oboselii te dezmeticesc si te fac sa te mai opresti. Nume, stiluri, epoci, subiecte, teme, pasiuni, averi…

Intr-o incapere mica, in tovarasia a doua tablouri de Marc Chagal care mi-au adus in minte pictura naiva de la noi, „Pasarea vazduhului” maiestrita de Brancusi.
L-am cunoscut si m-am simtit atrasa de tablourile lui Egon Schiele pe care aveam sa-l intalnesc mai bine reprezentat la Belvedere superior. A trait doar 28 de ani dar a creat cu fervoare lasand in urma in jur de 250 de lucrari. A fost influentat puternic de Klimt dar a prezentat dragostea din perspectiva suferintei, frustrarii si mortii spre deosebire de Klimt care a redat iubireaplina de lumina, armonie, pace divina.

Vizita intr-o galerie de arta este o intamplare foarte personala. Fiecare, ba chiar aceeasi persoana la momente diferite ale vietii va lua din cele vazute alt si altceva. Apoi o astfel de vizita este doar un inceput, un pretext pentru a cauta mai mult, a vedea si a citi mai mult. Oricum este o intamplare fericita pentru ca inseamna hrana a sufletului si a mintii.

Ziua a fost un regal pentru ca dupa degustarea pe la pranz a unei felii din vestitul tort Sacher la cafeneaua SACHER a urmat seara de opera. Acest moment a fost incantator datorita ambiantei si ceaiului(am optat pentru ceaiul casei, ceva cu arome exotice printre care si iasomie).

Din pacate l-am nimerit pe ȚALUL CORCODUȘĂ, un serv acrit si suparat pe toata lumea ca Franz Joseph a murit dar momentul era prea important ca acesta să-mi poată intuneca existența.

Judecand dupa restul personalului si dupa modul in care-si purta trupul, individul era un accident al naturii si al firmei de recrutare pe care nu l-au putut repara la timp. Am pomenit totusi aspectul negativ deorece este foarte important sa ne amintim ca nu este de-ajuns sa ne teleportam intr-un punct vestit al globului pentru ca fericirea sa pogoare potop asupra noastra. Depinde foarte tare si de noi.

Mi-am pregatit pe indelete ceaiul, am gustat firmitura cu firmitura tortul, am sorbit din priviri incinta prelungind momentul cat ne-a permis bunul simt si apoi, impacati am plecat mai departe.

La opera a fost de vis. Biletele le-am comandat cu mult timp inainte si desi am platit o taxa consistenta am vrut foarte tare sa le am dinainte asa ca le-am primit prin posta.

Sigur, un concert de vara de tinuta usoara, ma refer atat la factura spectacolului cat si la tinuta acceptata (obligatorie in timpul stagiunii). Orchestra Mozart din Viena ne-a incantat in haine de epoca interpretand ce altceva decat creatii ale lui Mozart. Dar…continuam maine.

Mi-e sufletul plin si mana bleaga. Despre metrou, despre Schonbrunn, despre hotelul nostru, despre Belvedere, si inca, si inca… deocamdata inc-o poza

Enciclopedie de arta

Un gând despre &8222;Din Viena va transmit (III)&8221;

Lasă un răspuns

