Despre Viena – adun date


Catre oricine a vizitat Viena (mai de curand de preferat dar nici mai demult nu e de neglijat):

mi-ar fi de folos informatii, amintiri, sugestii, sfaturi…

…………………….
Schὄnbrunn=Frumoasa fantana
Galbenul de Schὄnbrunn sau galbenul Maria Tereza -> Nicola Pacassi a ales aceasta culoare pentru fatadele palatului. Mariei Tereza i-a placut atat de mult incat aceasta a devenit prin lege culoarea obligatorie pentru cladirile administrative.
exista brosura-ghid in limba romana
…………………….
Secesiunea germana Art Nouveau
Klimt – Sarutul > Palatul Belvedere
Friza Beethoven – detaliu: Fortele ostile
Fratii Klimt (Ernst si Gustav)
2012 – an aniversar Klimt
Cluj – Palatele Elian si Berde
……………………
Acvariul

Cladirea ondulata
Exista si in Bucuresti ceva asemanator Stilul hundertwasser de Bucuresti

Casa fluturilor
mijloace de transport amuzante
………………….
Sacher torte
………………….

7 gânduri despre &8222;Despre Viena – adun date&8221;

  1. Ilinca, depinde cite zile ai la dispozitie. Eu pot sa iti scriu, despre locurile unde am fost. Dar n-am vazut totul, Viena are o multime de atractii.
    NEARARAT – muzeul de stiinte naturale – e in top primelor 10 cele mai grozave muzee din lume . Iti trebuie o zi intreaga, sa il vezi pe indelete. Pe mine, m-a naucit sectia de mineralogie.
    Apoi Palatul Hoffburg, cu mai multe muzee – apartamentele regale, portelanurile curtii ( splendide, e putin spus ), muzeul reginei Sissi si multe altele .
    Belvedere – unde e expus ” Sarutul ” lui Klimt si o multime de alte picturi. Aici, ai de vazut si alte expozitii, care se schimba periodic, gradinile geometrice si o minunata gradina botanica. Plus, ca e o cladire grandioasa.
    Opera ( cu muzeul de rigoare ) si, in apropiere, cofetaria Sacher. Nu cumva, sa ratezi o felie din celebrul tort si o cafea. Macar la bar, daca nu sint mese libere. Nu se compara, cu ce poti comanda prin posta. Imi lasa gura apa …
    Praterul – plimbare pe bicicleta, e un parc enorm, cu pajisti si lacuri si tot felul. Eventual, o trecere prin parcul de distractii, daca ai si copii cu tine.
    Muzeul Albertina, renovat recent, cu niste interioare fantastice. Sint citeva tablouri splendide acolo.
    Parcurile Vienei – Stadtpark, Burggarten, Volksgarden. In Burggarten, e si o sera frumoasa, cu fluturi.
    In biserici nu m-am dus, dar gasesti o multime.
    Si, de Schonbrunn, deja stii.
    Si, sa cautati restaurante in zone neturistice – alea, care se vad mai putin.

    Apreciază

    • Multumesc frumos Dani…mesajul tau imi pregateste sufletul pentru ce va urma.
      Doar 6 zile voi avea la indemana.
      Nici nu am ajuns inca (am niste motive sa ma tem oarecum de oaresce opreliste) si cu toate acestea nu stiu de ce mi s-a cuibarit in minte ideea ca voi repeta indrazneala chiar daca nu este foarte lesne pentru noi.

      Apreciază

      • Sase zile e bine. Eu am stat doar trei si am vazut lista de mai sus. Transporturile in comun sint foarte bune, si sint multe obiective in centru. Va urez, petrecere frumoasa ! Sa te gindesti la mine, cind o sa vezi farfuria cu snitel – o portie e enorma, cit pentru doua persoane. Si au o salata de cartofi, traznet …

        Apreciază

Lasă un răspuns

