Balșoi


Cu ani în urmă circula un zvon cum că, pe lângă alte recorduri la mărime, și cel mai mare pitic din lume aparține unei țări vecine.
Cu alte cuvinte totul în țara respectivă era foarte mare, cel mai mare.

Ei, în curând, curând de tot, ne vom apropia și vom poseda și noi recorduri de… balșoi. La ce oare ne vom evidenția? Păi cam așa: cea mai mare prostie, cea mai mare sărăcie, cea mai mare mârlănie, cea mai mare fudulie… Nu vă repeziți bre la anatomie! Voiam să spun despre prostul care nu-i prost destul dacă nu este și fudul.

Din ce în ce tot mai mulți români se pricep la orice, irevocabil, irefutabil, inatacabil dar de-a dreptul alienabil și convenabil. Adică la tipul acesta de român cuvântul de ordine este DIXIT. Nu se îndoiește, nu presupune, nu bănuiește, nu se gîndește, nu raționează. NU! EL SE… RĂSPÎNDEȘTE ȘI… DECRETEAZĂ.

Nu-i așa că elucubrez?
Ba da! vei spune mata.
Mai bine mă opresc un pic și mă explic.

Ieri seară nu am mai putut folosi internet-ul. A fost OMUL a decretat că s-a ars nu știu ce placă „mai mult ca sigur” și a plecat lăsându-mă cu boticul umflat și în cap cu gânduri noian bine dirijate sub formă uragan de balșoiul meșter.

Doar ne-am modernizat, am evoluat nu prea se mai vorbește de reparat dar nici de aruncat, mediul trebuie protejat. Și-atunci ce faci cu obiectul pe care poate cu greu l-ai achiziționat? Îl ascunzi sub pat până vine ziua „x” când ar putea fi colectat cu mărinimie de către… cine o fi să fie.

Mi-am potolit uraganul de gânduri, am oftat și … m-am așezat din reflex (reflex creat precum salivatul la câinele lui Pavlov) în fața laptopușorului meu nevrând cu nici un chip să accept că nu-l voi mai putea folosi decât dacă voi scotoci, prin cine știe ce cotloane abjecte ale urbei natale, după componenta prăjită, nedemnă de a fi găsită la un atelier cumsecade de depanare. Doar computadorele meu a împlinit vârsta matusalemică de DOI ani! Ehei, în răstimpul acesta cei cu bani și-au schimbat ordinatorul de câte ori și-au schimbat și underware-ul. Așa că se aduc noi și noi modele cine să mai zabovească și asupra lu` ce a fost odată.

Na că iar m-am apucat de elucubrat.

Adică am descoperit că placa era la locul ei deși OMUL o căutase „prin BIOS” și nu văzuse ioc că ar fi purces la reinstalat. A mea a fost greșeala deoarece l-am informat că-n urmă cu două seri a fulgerat.

De fapt era vorba despre un contact.

Ei, și-acum morala.

De câte ori vă aflați într-o situație căreia pare că nu-i puteți găsi rezolvare aduceți-vă aminte ce spunea un personaj dintr-un serial de demult, Twin Peaks: Bufnițele nu sunt ceea ce par a fi!. Apoi, ceea ce pare foarte… balșoi de multe ori este un simplu… gunoi iar ceea ce pare de nesurmontat se poate să fie deja rezolvat.

2 gânduri despre &8222;Balșoi&8221;

  1. Tot e bine, ca s-a terminat cu bine ! Multe nu sint, ceea ce par a fi !
    Sa-ti povestesc eu, o intimplare de asta, cu DIXIT : in urma cu cinci ani si ceva, un chirurg mi-a spus, TELEFONIC : ” Mama dumneavoastra va mai trai 3-4 luni. ” Fara drept de apel. Am luat-o si ne-am dus la alt spital si mama e bine si acum. Diagnosticul lui era total gresit… Inca ma mai abtin, sa il caut si sa ii spun … ce sa ii spun ? Eram insarcinata in luna a patra si tocmai ma ridicasem din pat dupa doua luni, din cauza hemoragiilor… Invatam din toate !

    Apreciază

    • O, Doamne, Dani!
      Nu vreau sa ma gindesc prin ce-ai trecut si ce ti se putea intampla!
      Cat de important este sa-ti pastrezi cumpatul!

      Ce sa-i spui?! Orice legatura cu un spirit involuat trebuie curmata. Nici n-ar accepta, nici n-ar intelege si nu e sigur ca ar fi pedepsit cumva chiar daca ar fi reclamat.

      Apreciază

Lasă un răspuns

