Lithops…


sau Piatra vie sau finger magnet.

Am aceasta plantuta de trei ani. Chiar in primul an a fost o surpriza asa de mare pentru mine pentru ca a inflorit si floarea a tinut aproape o saptamana, deschizandu-se doar la ora 17 si stand deschisa pana se intuneca. O floricica mica, galbena cu irizatii sidefii.

In al doilea an nu a mai inflorit, ba chiar era s-o pierd. Cred ca o udare pe o temperatura nepotrivita aproape ca o fiersese. S-a inmuiat si mi-a sagetat inima. Am scos-o disperata din ghiveci sa vad daca are ceva la radacina. Am lasat-o in repaos, asa expusa la aer sperand ca-si va reveni. Tot moale se arata.

Am uitat de ea si a stat asa nici aruncata nici plantata pana acum vreo luna cand, cu mare indoiala am „cazat-o” temporar intr-un ghiveci de aloe vera. Am pus-o pur si simplu culcat acolo dar i-am acoperit totusi radacinutele cu pamint si i-am adaugat ei in mod special si niste pietricele, stiind ca are mare nevoie. Si… iat-o. A intrat in vegetatie ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.

Acesta este momentul din an cand ea renaste ca pasarea Phoenix din propria-i …nu nu cenusa, ci din propria-i fiinta.
Incet, partile de deasupra se vor subtia din ce in ce mai mult, apoi ea se va „dezbraca” precum o diva care isi trage rochia decoltata peste umeri si va aparea in toata plenitudinea tineretii. Uneori din doua frunze apar patru si in timp se formeaza o colonie.

Sunt extraordinar de multe varietati atit ca imprimeu cat si ca floare. Este minuscula si nu are decat o singura dorinta, sa nu-i faceti un rau mare. Dupa ce-i alegeti locul potrivit e bine aproape sa uitati de ea. Priviti-o din cand in cand cu dragoste si …atit! Iti multumesc draguta mea si iarta-ma ca ti-am gresit!

Pe fundal, pe linga muzica lui Chopin se aude o ploaie molcoma dar consistenta, linistitoare dar cu multa apa. Tocmai cand vorbesc despre o planta care poate sta si doi ani fara strop de apa. Sa stie si ea ca se poate si asa pe lume.

Lasă un răspuns

