Anima… animus * si plansu-ras



Aveam in suflet tulburare si-am cautat o …evadare
Cuvintele nu ma slujeau si-am apelat la… arta mare

Cum ar spune Ghita C. Topor…

Fara gluma, cred ca eram in cautararea unui catharsis. Am ratacit pe net, am gasit cele de mai sus, m-am alinat oarecum dar nu era de-ajuns. Voiam sa incerc si cuvantul si asa am nimerit, a cata oara pe pagina domnului George Pruteanu, peste poezii de Esenin. Lacrimile mi-au tasnit instantaneu cand am citit cele doua poezii click

N-as fi vrut sa pomenesc aici despre acest ultim aspect. Dar impresionata de versuri am vrut sa mai caut cate ceva despre poet si asa am aflat cat de putin a trait din propria sa voie. Mi s-a strans inima si mi s-a zvarcolit stomacul.

Am fost foarte bucuroasa cand am intalnit urmatorul comentariu legat de autoagresiunea poetului: „Ce ciudat ca a ales sa-si taie venele , putea sa si le lase lungi… ”

DA, DA, DA … sa ne lasam venele lungi!

Sunt vremuri grele si nebune … modificari climatice vor da modificari inexplicabile de comportament, magnetismul isi va schimba polii …

Hm! poate atunci isi vor face si la streasina noastra cuib niste randunici, imi doresc extraordinar de tare Stiu persoane care stau la bloc si au cuib de randunici pe balcon si eu am streasina si la mine n-au venit…

Am si un stalp in fata casei si balta in apropiere si tanjeam sa-si faca o barza cuib … Nu mai tanjesc. Intre timp am realizat cat de mare este un gainat de barza si am aflat cat este de acid. Cica ai grija ce-ti doresti ca s-ar putea indeplini…

Da, sa nu uitam sa ne lasam…

Si incheiem asa …

Baby I see this world has made you sad
Some people can be bad
The things they do, the things they say
But baby I’ll wipe away those bitter tears
I’ll chase away those restless fears
That turn your blue skies into grey
Why worry, there should be laughter after the pain
There should be sunshine after rain
These things have always been the same
So why worry now
Baby when I get down I turn to you
And you make sense of what I do
I know it isn’t hard to say
But baby just when this world seems mean and cold
Our love comes shining red and gold
And all the rest is by the way
Why worry, there should be laughter after pain
There should be sunsh ine after rain
These things have always been the same
So why worry now

2 gânduri despre &8222;Anima… animus * si plansu-ras&8221;

  1. pur si simplu zice:

    Ieri ma gandeam la Pruteanu. Am vazut reclama la McDonalds si am auzit o voce spunand: „Vrei un Buzz mananca un McPuisor!”. Un buzz? Urmat de McPuisor? Traduci McChicken si nu faci efortul de a gasi un echivalent pentru buzz? In fiecare zi traiesc cu groaza ca imi voi pierde limba. Cei ce o pot pastra insa o bastardizeaza. Tare imi este dor de vocea puternica a lui Pruteanu si de felul lui de a spune lucrurile direct. Esenin si Lermontov si Baudelaire … Credeam ca nimeni nu mai citeste poezie astazi. Tare sunt fericita cand am vreme sa te citesc!

    Apreciază

Lasă un răspuns

